شنبه ۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵
اکبری: 15 سال مطالعه و پژوهش نتیجه داد

بازیکن اسبق تیم ملی والیبال ایران و سرمربی تیم زیر 23 سال کشورمان با اشاره به پیروزی شب گذشته ایران برابر ایتالیا در خاک این کشور، این برتری را حاصل مطالعات ویژه کادر فنی و برنامه‌ریزی 15 ساله فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران دانست.-

پیمان اکبری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: سال‌ها است که برنامه‌های آموزشی فدراسیون والیبال ایران بر مبنای تازه‌ترین کتاب‌ها و مقالات و تحقیقات حوزه والیبال به رشد و توسعه این ورزش در کشورمان کمک می‌کند و اگر شب گذشته بازیکنان ایران دیداری حماسی و نتیجه‌ای تاریخی را رقم زدند، این اتفاق حاصل 15 سال برنامه‌ریزی آموزشی فدراسیون در رده‌های سنی پایه و مطالعه مربیان داخلی و خارجی شاغل در کشورمان بود.

وی با اشاره به نقش پررنگ کادر فنی ایران در کسب این برتری، گفت: شک نکنید که شخصیتی مانند خولیو ولاسکو(سرمربی تیم ملی ایران) با کوله‌باری از دانش و مطالعه و تجربه هدایت تیم‌های بزرگ جهان، در برتری ایران نقش به سزایی داشت. ولاسکو پیش از این‌که یک مربی موفق باشد،‌ انسانی بزرگ و با شخصیت است.

اکبری مربیان کشورمان را افرادی مستعد برای رسیدن به سطوح بالای مربیگری والیبال جهان دانست و افزود: به یقین مربیان کشورمان برای رسیدن به سطوح اول مربیگری جهانی نیازمند مطالعاتی جامع درباره تازه‌های نشر جهانی این ورزش‌اند. با نگاهی به شیوه هدایت ولاسکو هنگام بازی‌های کشورمان، متوجه خواهید شد که مطالعه و سطح بالای دانش یک مربی تا چه حد می‌تواند در خلق نتایج شگفت‌انگیزی مانند آن‌چه دیشب در ایتالیا اتفاق افتاد، موثر باشد.

کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال ایران با ابراز امیدواری از تداوم روند نتیجه‌گیری تیم کشورمان، اضافه کرد: بازی بعدی، دیداری بسیار سخت و دشوار است. ایتالیای زخم خورده به یقین برای انتقام می‌آید و باید منتظر ماند و دید که ولاسکو و شاگردانش برای این مصاف چه تدابیری اندیشیده‌اند.

تیم ملی‌ والیبال کشورمان شب گذشته در دیداری جذاب و دیدنی با نتیجه سه بر یک ایتالیا را در خاک این کشور شکست داد و یکی از بزرگترین شگفتی‌های تاریخ لیگ جهانی والیبال را رقم زد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط