پنجشنبه ۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷
آثار شهید بهشتی متناسب با نیاز روز جامعه بازخوانی شوند

رییس موسسه معارف وحی و خرد با اشاره به کتاب‌ها و آثار شهید بهشتی و همچنین تنوع موضوعی موجود در نوشته‌های این عالم شهید گفت: کتاب‌های شهید بهشتی با نیاز روز جامعه بازخوانی شوند._

حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی نصیری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به شخصیت ممتاز شهید آیت‌الله دکتر بهشتی اظهار کرد: او از روحانیان موفق و آگاه به زمان بود که توانست تاثیر شگرفی در جامعه داشته باشد. 

وی ادامه داد: باید آثار و اندیشه شهید بهشتی با توجه به نیازهای جامعه امروز مورد بازخوانی قرار گیرند، چراکه وی در حوزه‌های مختلفی دست به قلم شد و تنوع آثار فراوانی را از وی شاهدیم. 

رییس موسسه معارف وحی و خرد گفت: شهید بهشتی هم یکی از ثمرات حوزه‌های علمیه بود و می‌دانیم که از اهداف حوزه‌های علمیه ارایه پیام دین به جهانیان است که شهید بهشتی از این نظر به خوبی عمل کرد. 

نصیری یکی از عوامل تاثیرگذاری شهید بهشتی را در تسلط او به چند زبان زنده دنیا دانست و خاطر نشان کرد: در واقع، ابعاد فکری نظام‌مند شهید بهشتی و ارایه آموزه‌های اسلامی به زبان‌های مختلف باعث شد تا افراد بسیاری با اندیشه ناب اسلام آشنا شوند، به نحوی که او در سال‌های حضور در آلمان و شهر هامبورگ توانست بسیاری از حقایق اصیل اسلامی را بیان کند. 

این کارشناس فقه با اشاره به بُعد مدیریتی شهید بهشتی اظهار کرد: متاسفانه دشمنان اجازه شکوفایی بیشتر را به شخصیت‌هایی مانند بهشتی و مطهری ندادند و تنها نیمی از شخصیت بهشتی برای مردم آشکار شد و امروز وظیفه داریم که دیگر وجهه‌های شخصیتی آیت‌الله شهید را به مردم بشناسیم و به ویژه در حوزه آثار بی‌بدیلش تعمق مضاعفی داشته باشیم. 

وی ادامه داد: معمولا چنین می‌گویند که متن محتوایی و اثرگذار از یک نویسنده نشان از درون او دارد و همین امر دلیلی بر این مساله است که امروز بعد از گذشت سال‌ها همچنان آثار و کتاب‌های شهید بهشتی مورد توجه‌اند. 

شهید بهشتی و 72 تن از یارانش در فاجعه هفتم تیر به مقام والای شهادت نائل شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط