دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
حماسه ملبورن را کتاب خواهم کرد

بازیکن اسبق تیم ملی‌ فوتبال کشورمان از جمع‌آوری خاطراتش برای انتشار کتابی درباره چگونگی صعود ایران پس از 20سال به جام جهانی فوتبال خبر داد._

علی‌اکبر استاد اسدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: از برتری تیم کشورم مقابل کره جنوبی و صعود مقتدرانه و شایسته این تیم به جام جهانی برزیل، احساس غرور می‌کنم. این اتفاق خاطرات سال‌های جوانی‌ و بازی‌های مقدماتی جام جهانی 1998 فرانسه را برایم تداعی کرد.

مدافع اسبق تیم ملی فوتبال ایران اضافه کرد: سال‌ها از حماسه ملبورن و صعود ایران به جام‌جهانی فرانسه گذشته اما هنوز درباره این رویداد مهم کتابی را ندیده‌ام. من و همه بازیکنانی که در راه رسیدن ایران به جام جهانی 1998 مردانه جنگیدیم، خاطرات فراوانی از آن روزها داریم که برای آشنا شدن نسل جدید با این اتفاق مهم در تاریخ ورزش ایران باید این خاطرات منتشر شوند و در اختیار فوتبال‌دوستان قرار گیرد.

وی صعود ایران به جام جهانی پس از 20 سال را از بزرگترین موفقیت‌های ورزشی کشورمان در آن زمان دانست و افزود: وقتی تیم ایران وارد ملبورن شد، استرالیایی‌ها در هتل با تمسخر به ما می‌گفتند برای چه این‌جا آمده‌ایم و بهتر بود در ایران می‌ماندیم و بازی سه بر صفر به سود استرالیا اعلام می‌شد! هیچ‌وقت آن لحظات را فراموش نمی‌کنم. بچه‌ها برای شکست استرالیا هم‌قسم شده بودند و همه دیدند که در زمین مسابقه چه اتفاقی افتاد.

مربی سابق تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز با اشاره به اهمیت خاطره‌نویسی ورزش، اضافه کرد: مدتی است که جمع‌آوری خاطراتم را از دیدارهای ایران در مقدماتی جام جهانی 1998 آغاز کرده‌ام و امیدوارم این کتاب تا زمان حضور تیم ملی کشورمان در جام‌ جهانی برزیل منتشر شود.

علی‌اکبر استاد اسدی متولد 26 شهریور 1344 بازیکن اسبق تیم‌ ملی فوتبال ایران و باشگاه‌های ماشین‌سازی تبریز و ذوب‌آهن اصفهان است. وی یکی از ملی‌پوشان ایران در رقابت‌های جام جهانی فرانسه بود. استاد اسدی در جریان دیدار پلی‌آف ایران و ژاپن برای تعین سهمیه سوم آسیا در جام جهانی 1998 به اشتباه دروازه احمدرضا عابدزاده سنگربان تیم ملی‌ کشورمان را باز کرد که البته این گل از سوی داور مردود اعلام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط