یکشنبه ۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
کتابخانه الکترونیک اداره تربیت‌بدنی شهرکرد راه‌اندازی می‌شود

رییس کمتیه آموزش اداره تربیت‌بدنی استان چهارمحال و بختیاری از را‌ه‌اندازی کتابخانه الکتروینک آثار ورزشی در صورت اختصاص فضای استاندارد به این کتابخانه خبر داد._

ساسان صادقی دهکردی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: از مدتی پیش مکاتباتی را برای راه‌اندازی کتابخانه الکترونیک آثار ورزشی با اداره کل کتابخانه‌های کشور انجام داده‌ایم. مساحت استاندارد برای تاسیس کتابخانه الکترونیک 80 متر مربع است اما متاسفانه مساحت کتابخانه مرکزی تربیت بدنی و علوم ورزشی شهرکرد حدود 20 متر مربع است.

وی افزود: راه‌اندازی کتابخانه الکترونیک یکی از برنامه‌های اصلی اداره کل تربیت‌بدنی استان چهارمحال و بختیاری در سال جاری است و امیدواریم با جابه‌جایی مکان این کتابخانه، شرایط تاسیس کتابخانه الکترونیک مهیا شود.

صادقی درباره محتوای آثاری که در فهرست کتابخانه تربیت بدنی شهرکرد قرار گرفته‌اند گفت: حدود 10 سال از عمر کتابخانه تخصصی ورزش استان می‌گذرد و اکنون افزون بر هزار کتاب که در زمینه‌های گوناگون تربیت بدنی مانند آسیب‌شناسی ورزشی، رشد و تکامل، فیزیولوژی، دوپینگ، آناتومی و سنجش و اندازه‌گیری در این کتابخانه به علاقه‌مندان آثار ورزشی ارایه می‌شود.

رییس کمیته آموزش اداره تربیت‌بدنی چهارمحال بختیاری استقبال از کتابخانه ورزشی این اداره را مطلوب توصیف کرد و افزود: در بخشی از سال و به ویژه هنگام امتحانات پایان‌ترم دانشگاه‌ها، تعداد مراجعه‌کنندگان به این کتابخانه افزایش چشمگیری پیدا می‌کند و خوشحالیم که می‌توانیم کتاب‌های مرجع ورزشی را به دانشگاهیان ارایه کنیم.

صادقی با اشاره به جامع بودن کتابخانه اداره تربیت بدنی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ما ارتباط خوبی با ناشران ورزشی داریم و سعی می‌کنیم نیازهای کتابخانه را با فهرست‌ آثاری که این ناشران در اختیارمان قرار می‌دهند، برطرف کنیم. هرچند وزارت ورزش و جوانان هم برخی کتاب‌های تخصصی ورزش را برای اداره‌های استان‌ها ارسال می‌کند اما اکثر این آثار مربوط به سال‌های گذشته است و مسوولان تربیت بدنی استان‌ها برای به‌روز بودن کتابخانه‌هایشان باید خرید مستقیم از ناشران ورزشی را در نظر داشته باشند.

وی در پایان گفت: در صورتی‌ که اعتبار بیشتری برای خرید آثار ورزشی در نظر گرفته شود، فهرست کتاب‌های تخصصی ورزش و تربیت بدنی را تکمیل می‌کنیم. امیدوارم اداره تربیت بدنی استان فضای بیشتری را به کتابخانه ورزش و علوم تربیت بدنی اختصاص دهد و به زودی شاهد راه‌اندازی کتابخانه الکترونیکی برای این اداره باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط