یکشنبه ۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
«رشد حرکتی در طول عمر» خواندنی شد

ویراست پنجم کتاب رشد حرکتی در طول عمر اثر مشترک کاتلین ام. هی‌وود و نانسی گچل از سوی نشر علم و حرکت با همکاری پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اثر حاضر که از سوی دکتر محمدعلی اصلانخانی، دکتر مهدی نمازی‌زاده، دکتر معصومه شجاعی، امیر شمس و پروانه شمسی‌پور دهکردی به فارسی برگردانده ‌شده است، در 18 فصل به محتوای مفاهیم بنیادین،‌ دیدگاه‌های نظری در رشد حرکتی،‌ اصول حرکت و پایداری، نمو جسمانی، بالیدگی و فرآیند افزایش سن،‌ رشد و فرآیند افزایش سیستم‌های بدن، رشد حرکتی اولیه، رشد مهارت‌های جابه‌جایی انسان، رشد مهارت‌های پرتابی، رشد مهارت‌های دستکاری، رشد حسی ـ ادراکی، ادراک و عمل در رشد، محدودیت‌های اجتماعی و فرهنگی در رشد حرکتی، محدودیت‌های روانشناختی در رشد حرکتی، دانش به عنوان یک محدودیت عملکردی در رشد حرکتی، رشد استقامت قلبی ـ تنفسی، رشد قدرت و انعطاف‌پذیری، رشد ترکیب‌بدنی و نتیجه‌گیری: تعامل بین محدودیت‌ها می‌پردازد.

مخاطبان این اثر دانشجویان رشته تربیت‌بدنی با گرایش رفتار حرکتی، مربیان در همه سطوح، فیزیوتراپ‌ها، درمانگرها، متخصصان علم تمرین و علاقه‌مندان به مبحث حرکت‌اند.

خوانندگان در این نوشتار با مبانی گوناگونی نظیر تعریف رشد حرکتی، ‌محدودیت‌ها، دیدگاه بالیدگی، دیدگاه بوم‌شناختی،‌ درک اصول پایه حرکت و پایداری، رشد پیش از تولد، رشد پس از تولد، رشد سیستم اسکلتی،‌ رشد سیستم چربی، اطفال چگونه حرکت می‌کنند، حرکات پایه‌ای، دویدن در طول عمر، چنگ زدن و دسترسی، ‌دریافت کردن، رشد بینایی، رشد شنوایی، تاثیرات اجتماعی و فرهنگی به عنوان محدودیت‌های محیطی، عزت نفس، پاسخ‌های فیزیولوژیکی به تمرین کوتاه مدت، رشد قدرت، ترکیب‌بدنی و تمرین در کودکان و نوجوانان و تعامل محدودیت‌ها آشنا می‌شوند.

در بخشی از کتاب رشد حرکتی در طول عمر آمده است: «ویرایش پنجم کتاب رشد حرکتی در طول عمر بر مدل محدودیت‌ها متمرکز می‌شود تا به خواننده در درک چگونگی این تغییر کمک کند. مدل محدودیت‌ها به عواملی مانند فرد و محیطی که در آن حرکت می‌کند و فعالیتی که او انجام می‌دهد و نیز تعاملات بین این محدودیت‌ها می‌پردازد. این مدل به ما اجازه می‌دهد تا پیش‌بینی کنیم حرکات با تغییر محیط، تکلیف یا هر دوی آن‌ها تغییر می‌کند.»

کتاب رشد حرکتی در طول عمر با شمارگان یک هزار نسخه، در 536 صفحه و به بهای 175 هزار ريال از سوی نشر علم و حرکت با همکاری پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط