یکشنبه ۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲
خرید 70 عنوان کتاب از مولفان استان بوشهر

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: این اداره با هدف حمایت از مولفان استانی حدود 70 عنوان کتاب خریداری کرده است.-

خداکرم یزدان‌پناه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: اغلب کتاب‌های خریداری شده از مولفان استان همدان به موضوع‌های تاریخ، ادبیات، داستان، اجتماعی و مذهبی مربوط می‌شوند.

وی ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر این 70 عنوان کتاب را در اختیار کتابخانه‌ها و موسسه‌های فرهنگی و هنری این استان قرار می‌دهد.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر همچنین از برگزاری نمایشگاه کتاب استان بوشهر در دی ماه سال جاری خبر داد و گفت: این نمایشگاه با همکاری موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و با هدف ارایه تازه‌های نشر برپا می‌شود و میزبان برنامه‌های جنبی متعددی خواهد بود که از آن میان می‌توان به آیین‌‌های رونمایی کتاب اشاره کرد.

یزدان‌پناه در پاسخ به این سوال که «آیا عناوین کتاب‌هایی که قرار است در این نمایشگاه رونمایی شوند، مشخص شده‌اند؟» گفت: اداره ارشاد استان بوشهر تصمیم دارد از میان 70 عنوان کتاب مذکور تعدادی کتاب را که از جامعیت بهتر و بیشتری برخوردارند برای رونمایی در این نمایشگاه انتخاب کند.

وی درباره مسابقه «تفسیر سوره نور» که توسط اداره ارشاد استان بوشهر در این استان برگزار شده است، بیان کرد: از یک هزار و 200 نفر شرکت‌کننده در این مسابقه، 60 نفر به مرحله دوم راه یافتند. این 60 نفر چهاردم تیرماه در مسابقه «تفسیر سوره توبه» با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. اداره ارشاد استان بوشهر به چهارده نفر نخست این مسابقه جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌کند.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر همچنین از توزیع فراخوان مسابقه کتابخوانی «وصیت‌نامه امام به امام» با موضوع شرح نامه 31 نهج‌البلاغه در این استان خبر داد و گفت: آشنایی عموم مردم با کلام گوهربار حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه و ترویج فرهنگ کتابخوانی از اهداف برگزاری این مسابقه به شمار می‌آیند.

یزدان پناه با بیان این‌که علاقه‌مندان تا شانزدهم مرداد ماه مهلت دارند نسبت به ثبت‌نام در این مسابقه اقدام کنند، گفت: مسابقه کتابخوانی «وصیت‌نامه امام به امام» سی‌ویکم مرداد ماه در سطح استان برگزار می‌شود. اداره ارشاد استان بوشهر 10 روز بعد از برگزاری مسابقه، نتایج را اعلام می‌کند و به 60 نفر برگزیده این مسابقه هدایایی را اهدا خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط