پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
جست و جوی اسلام پیرو به انتشار کتاب انجامید

کتاب «در جست و جوی اسلام پیرو» را مسعود رضایی به رشته تحریر درآورده است. این کتاب نهمین اثر از مجموعه کتاب‌های «در بوته نقد» به شمار می‌آید که از سوی دفتر مطالعات و تدوین تاریخ اسلام و خانه کتاب منتشر شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «در جست و جوی اسلام پیرو» در دو فصل تالیف شده است. مخاطبان در فصل نخست با موضوعاتی نظیر  از تهران تا بوستون، بازگشت به ایران،‌ ایرانی بودن چیست؟، اسلام و دنیای مدرن، هنر و معنویت و اسرار ملکوت آشنا می‌شوند.

فصل دوم اثر هم به نقد و نظر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران اختصاص دارد.

همچنین این نوشتار به مضامینی نظیر «ملاقات با مردان بزرگ، آشنایی با دین، سفر به آمریکا، مدرسه پدی، تحصیل در ام.آی.تی، اله‌گان هنر، عطش به معنویت، مدینه فاضله، ‌تقدس‌بخشی به زندگی،‌ سنت چیست؟، تجددگرایان طبیعت، روح زمان یا روح قدسی، فلسفه در انجمن، ‌اسلام در آینه غرب، هنر اسلامی و پیام آن، مسیحیت و مدرنیته،‌ مقدسات انسان مدرن، ساخت معنوی هنر و سکوت عرفان» می‌پردازد.

در بخشی از این کتاب نوشته شده است: «دکتر نصر در کتاب حاضر به تشریح دوره‌های تحصیلی دانشگاهی و نیز تحقیقات و مطالعاتش روی مسائل مختلف فلسفی، عرفانی و عقیدتی می‌پردازد. این‌ها همه همان‌گونه که پیش از این اشاره شد، در جای خود قابل تحسین و احترام است اما باید دید ایشان چه ارتباطی میان نظر و عمل بر قرار کرده بود و آن‌ همه تحقیق و تفحص دانشگاهی و هم‌نشینی با شخصیت‌های بزرگی مانند علامه طباطبایی و دیگر بزرگان در عرصه‌های دین و فلسفه حتی تصوف چه تاثیری بر عملکردها و رفتارهای اجتماعی و سیاسی ایشان گذارده بود.»

نخستین چاپ کتاب «در جست و جوی اسلام پیرو» با شمارگان یک هزار نسخه، در 208 صفحه و به بهای 65 هزار ريال به تازگی از سوی نشر خانه کتاب روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط