چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴
«اژدهای چیپس‌خوار» در بازار کتاب

کتاب «اژدهای چیپس‌خوار» نوشته «مالوری بلک من» با ترجمه فریبا نباتی به بازار کتاب کودک رسید. این مجموعه شامل داستان‌هایی جذاب و ساده برای کودکانی است که به تازگی کتاب خواندن را شروع کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این مجموعه شامل داستان‌هایی جذاب و ساده برای کودکانی است که به تازگی کتاب خواندن را شروع کرده‌اند. داستان‌های این مجموعه با توجه به محدوده‌ واژگان و توانایی درک ذهنی کودک گزینش شده‌اند. سادگیِ خواندن این کتاب کودک را به سمت کتاب و کتاب‌خوانی هدایت می‌کند.

داستان  این کتاب درباره‌ دختری به نام «میرا» و آموزگارش خانم «پورتر» است. میرا و خانم پورتر هر دو عاشق چیپس هستند. اما عشق آتشین خانم پورتر نسبت به چیپس باعث اتفاقات عجیب و غریبی می‌شود. میرا در نخستین روز مدرسه، هنگامی‌که پاکت چیپسش را باز می‌کند، ناگهان تمامی بچه‌های کلاس وحشت می‌کنند. دوست میرا که «هانا» نام دارد، کوشش می‌کند چیپس را از دست او بگیرد که در آن را باز نکند. اما میرا اجازه این کار را به او نمی‌دهد. ناگهان خانم پورتر وارد کلاس می‌شود، در حالی که زبانش از وسط دو شاخه شده و بیرون زده است. او هوا را به دنبال پيدا كردن چیپس بو می‌کند و به سمت میرا می‌رود.

در بخشی از  این کتاب می‌خوانیم: 

«خانم پورتر ناگهان كنار من ظاهر شد. اين لقبي است كه بچه‌ها روي من گذاشته‌اند. آن‌ها به من مي‌گويند هيولاي چيپس‌خوار؛ چون من عاشق چيپس هستم. خانم پورتر با چشم‌هايي درشت و درخشان و لبخندي صميمانه مرا نگاه مي‌كرد. شكل زبانش دوباره عادي شده بود. سرم را تند و تند تكان مي‌دادم. آيا دچار خيالات شده بودم؟ خانم پورتر ادامه داد: البته من گوشت نمي‌خورم. غذايم سبزيجات سرخ شده است، مثل چيپس. تو كدام نوعش را ترجيح مي‌دهي؟ چيپس نمك و سركه را؟».

این کتاب 64 صفحه‌ای با شمارگان دو هزار و 500 نسخه، به بهای دو هزار تومان وارد بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط