شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۸:۰۰
فيلم «همشهري كين» نقد و بررسي مي شود

دومين جلسه از سلسله جلسات كارگاه تحليل و بررسي سينماي ديني توسط شوراي قرآني مركز (سيما فيلم) و با حضور «محسن دامادي» جهت تحليل فيلمنامه و فيلم «همشهري كين» طي هفته آينده در مركز سيما فيلم برگزار مي شود. اين فيلم با اقتباس از كتاب «آقاي خيال پرداز» در سال 1341ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از سايت خبري سيما فيلم، «احمد شاكري»، دبير شوراي قرآني اين مركز ، با اشاره به برگزاري دومين جلسه اين كارگاه گفت: در جلسه قبل اين كارگاه كه با حضور دكتر«فهيمي فر» برگزار شد، مبحث تفاوت قالب هاي فيلم و داستان و ويژگي هاي اقتباس ادبي مطرح شد.

در دومين جلسه اين كارگاه نيز آقاي «محسن دامادي» در خصوص فيلمنامه «همشهري كين» صحبت خواهد كرد. اين فيلم با اقتباس از كتاب «آقاي خيال پرداز» در سال 1341ساخته شده است.

وي در ادامه افزود: قبل از برگزاري دومين جلسه، نسخه اي از فيلم و فيلمنامه «همشهري كين» به همراه مجموعه اي از افتخارات كسب شده توسط عوامل آن و معرفي آنها در اختيار شركت كنندگان در كارگاه قرار مي گيرد تا ضمن تماشاي فيلم در يك فرصت مناسب، بتوانند صرفاً اين فيلم و فيلمنامه را مورد بحث و بررسي قرار دهند. 

دبير شوراي قرآني مركز سيما فيلم، كارگاه تحليل فيلم را محلي براي نقد و بررسي و ديدن آثار مورد نظر دانست و گفت: شركت كنندگان مي توانند در فواصل بين دو جلسه فيلم را تماشا كنند.

شاكري با اشاره به علت انتخاب فيلم «همشهري كين» ساخته «اورسن ولز»، تصريح كرد: اين اثر اقتباسي ضمن خوش ساخت بودن، جزو برترين آثار تاريخ سينما نيز هست و از طرفي هم وقتي با دوستان صاحب نظر مشورت كرديم، نتيجه اين شد تا اين اثر در يكي از جلسات كارگاه مورد تحليل و بررسي قرار بگيرد.

شايان ذكر است، «محسن دامادي»، سخنران و استاد دومين جلسه كارگاه تحليل و بررسي فيلم، چندي قبل تله فيلم «آيين دلبري» را در مركز سيما فيلم كارگرداني كرده بود.

اين تله فيلم در حال حاضر در نوبت پخش قرار دارد و به زودي از يكي از شبكه هاي سيما روانه آنتن خواهد شد.

كارگاه تحليل و بررسي سينماي ديني با حضور تعدادي از داستان نويسان و منتقدين عرصه ادبيات داستاني، سه شنبه هر هفته از ساعت 3 تا 5 عصر در مركز سيما فيلم برگزار مي شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط