چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
انتشار 66 عنوان کتاب جدید حوزه علوم اجتماعی در هفته گذشته

هفته گذشته 88 عنوان کتاب‌ مربوط به حوزه علوم اجتماعی به چاپ رسیده است که 66 عنوان از آن‌ها چاپ نخست‌اند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بر اساس گزارش «آماری هفته» بخش کتابداری و اطلاع‌رسانی خانه کتاب از شنبه (یازدهم خرداد) تا چهارشنبه (پانزدهم خرداد) 742 عنوان کتاب در بانک اطلاعات خانه کتاب ثبت شده‌اند. بیشترین تعداد کتاب‌ها در موضوع کودک و نوجوان و سپس علوم عملی بوده است. پس از آن به ترتیب موضوعات دین، ادبیات، علوم اجتماعی و سایر موضوعات قرار دارند.

از میان 88 عنوان کتاب مربوط به حوزه علوم اجتماعی 69 عنوان از این آثار تالیفی و 19 عنوان ترجمه بودند. همچنین 66 اثر چاپ نخست و 22 اثر تجدید چاپ شدند.

از مجموع 88 عنوان کتاب حوزه علوم اجتماعی، 78 اثر در تهران و 10 اثر در شهرستان راهی بازار نشر شده‌اند. همچنین متوسط شمارگان این آثار یک هزار و 363 نسخه و متوسط صفحات آن‌ها 286 صفحه گزارش شده است. 

هفته گذشته حوزه علوم اجتماعی ارزان‌ترین و گران‌ترین کتاب را به خود اختصاص داد. چاپ پانزدهم کتاب «حسنی نگو یه گل بگو: آشنایی با شغل نجاری» با شمارگان چهار هزار نسخه و 12 صفحه از سوی انتشارات لوح دانش منتشر شده است که ارزان‌ترین کتاب این حوزه را به خود اختصاص داده است. همچنین چاپ نخست کتاب «چگونه نابغه شویم» اثر «جان وودوارد» با ترجمه رضا رستمی، شمارگان دو هزار نسخه، 192 صفحه از سوی انتشارات تبلور منتشر شده است که گران‌ترین کتاب این حوزه است. 

در بخش کتاب‌های کمک درسی، بیشترین کتاب‌های تالیفی با سه عنوان متعلق به ندا میرآخورلو است. همچنین در این بخش، انتشارات کانون فرهنگی آموزش با 6 عنوان بیشترین کتاب‌های چاپ نخست را منتشر کرده است.

هفته گذشته 266 ناشر به تولید کتاب پرداخته‌اند. از مولفان آثار این هفته 115 نفر در بانوان و 508 نفر از آقایان بودند. همچنین آثار 53 مترجم بانو و 112 مترجم آقا در این هفته به چاپ رسیده است. تعداد کتاب‌های بدون قیمت این هفته 27 عنوان و کتاب‌های افست دو عنوان گزارش شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها