یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
«از خاک برآمدگان» نویسنده گیلانی منتشر شد

مجموعه داستان «از خاک برآمدگان» نوشته مجید دانش‌آراسته از سوی نشر سمام واقع در شهرستان رشت منتشر شد. در این کتاب قهرمان‌های 400 قصه پیشین این نویسنده حضور دارند.-

دانش‌آراسته به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: در داستان‌هایم تجربه‌های خودم را به چالش برده‌ام. در کتاب جدیدم با نام «از خاک برآمدگان»، بعضی از این قهرمان‌های قصه‌های پیشینم که گویی مرده و خاموش بودند، اکنون از خاک برآمده و یقه من نویسنده را می‌گیرند و سوال پیچم می‌کنند.
 
در بخشی از این داستان، قهرمان پیشین نویسنده رو به خالقش می‌کند و خطاب به وی می‌گوید: «نمی‌دانستیم آدم پرونده‌سازی هستی، تو از اعتماد همه سواستفاده کردی، از این به بعد بهتر است زبان ما نشوی چون ما برای خودمان زبان داریم و احتیاجی به‌ زبان تو نیست. حالا که تو رو شناختیم دیگر حنایت پیش ما رنگی نداره. »

در بخشی از داستان «از خاک برآمدگان» می‌خوانیم: «بهانه می‌آوری که دوست داشتی به میل شما رفتار کنم اما تو که امکان حرف زدن به ما نمی‌دادی و زبانت به اندازه اژدهایی بود که از آن آتش می‌بارید. اسماعیل سبزی فروش راست می‌گفت، چرا او را قمار باز معرفی کردی؟» 

مجيد دانش‌آراسته متولد سال 1316 در رشت است و از آثارش به داستان بلند «نسيمي در كوير» و مجموعه‌هاي‌ داستان‌ «استخوان‌هاي تهي»، «سفر به روشنايي»، «خاكسترنشين راه طلوع»، «مو به‌ مو»، «در صداي باد»، «متن خود يك كوير است» و «روز جهاني پارك ‌شهر و زباله‌داني» مي‌توان اشاره كرد. 

آخرین اثر او با عنوان «از خاک برآمدگان» شامل 32 داستان کوتاه در 124 صفحه خرداد امسال از سوی نشر سمام واقع در شهرستان رشت منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط