جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
بررسی علمی ـ ‌پژوهشی شیعه‌شناسی

چهلمین شماره فصلنامه علمی ـ ‌پژوهشی «شیعه‌شناسی؛ الاهیات، تاریخ و جامعه‌شناسی شیعیان جهان» به همت موسسه شیعه‌شناسی و با هدف ارتقای آگاهی‌های علمی جوامع و گروه‌های شیعی منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، چهلمین شماره فصلنامه علمی ـ ‌پژوهشی «شیعه‌شناسی؛ الاهیات، تاریخ و جامعه‌شناسی شیعیان جهان» در هشت بخش تدوین شده است.
 
بخش نخست به بررسی مقاله «انقلاب اسلامی ایران و تاثیر آن بر تحولات ژئوپلیتیک شیعه در یمن» اثر دکتر حسن تلاشان می‌پردازد.

در بخش دوم این فصلنامه مقاله «شیعیان تانزانیا و وضعیت آنان(با تاکید بر شیعیان خوجه اثناعشری)» را روح‌الله رنجبر شیرازی و دکتر فاطمه جان‌احمدی بررسی کرده‌اند. 

بخش دیگر فصلنامه به پژوهشی با عنوان «روحانیت و مقایسه سیستم آن پس از مشروطه با دوران پس از انقلاب اسلامی ایران» به روایت عبدالوهاب فراتی و احمد اسلامی اختصاص دارد.

تحقیق علمی «علم حدیث و تاثیر جریان‌های فکری عصر صفویه بر آموزش آن در مدارس» را موسی‌الرضا بخشی استاد، احمد بادکوبه و علی بیات به رشته تحریر درآورده‌اند.

سایر بخش‌های این فصلنامه به تحقیقات «علویان خراسان و روابط درون گروهی آنان طی قرن چهارم تا ششم هجری»، «ابن ابی الحدید و نقش او در تاریخ اجتماعی ـ فکری اسلام»، «صفویه و الگو و نمادهای تبلیغات مذهبی در ساختار حکومتی‌اش» و «ردیه‌های تاریخی علیه شیعه؛ نقد و بررسی (منهاج السنة النبویه)» اختصاص دارد. 

چهلمین شماره فصلنامه علمی ـ ‌پژوهشی «شیعه‌شناسی؛ الاهیات، تاریخ و جامعه‌شناسی شیعیان جهان» در 240 صفحه و به بهای 30 هزار ريال به تازگی از سوی موسسه شیعه‌شناسی عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط