سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱
نویسندگان جوان در حد هم‌دوره‌های خود مانده‌اند

داوود غفارزادگان که تعداد کتاب‌های قابل اعتنای داستانی این روزها را انگشت شمار می‌داند، گفت: بسیاری از نویسندگان جوان رویا و ایده‌آلی برای خود متصور نیستند؛ چرا که از بزرگان ادبیات الگو برداری نمی‌کنند و مدام در حال مقایسه خود با دیگر نویسندگان هم‌دوره‌شان هستند و این مساله سبب می‌شود در مدت زمان کوتاهی از شرایط خود راضی شوند.-

غفارزادگان به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: اغلب کتاب‌ها در حوزه ادبیات، سطح پایین، کم ارزش و عامه‌پسند هستند که نمی‌توان آن‌ها را جزو ادبیات به شمار آورد. این روزها کتاب‌های بسیاری در حوزه داستان چاپ و تجدید چاپ می‌شوند و از فروش خوبی نیز بهره می‌برند، اما فروش خوب دلیل بر خوبی اثر نیست.

وی درباره نویسندگان جوان در حوزه ادبیات افزود: مثل همیشه چند نویسنده خوب و جدی میان قشر جوان وجود دارند که باید حمایت همه جانبه از آنان صورت گیرد و درباره این موضوع که در نهایت این نویسندگان چطور و چگونه کار می‌کنند، مردم و تاریخ قضاوت خواهند کرد.

غفارزادگان در ادامه گفت: این روزها به نظر می‌رسد هیچ چیز سر جای خودش نیست. بسیاری از نویسندگان جوان مدام در حال مقایسه خود با یکدیگر هستند و رویا و ایده‌آلی را برای خود تصور نمی‌کنند. این مساله سبب می‌شود تا در مدت زمان کوتاهی از شرایط خود راضی شوند؛ در حالی که ما این همه داستان‌نویس بزرگ داریم که می‌توانیم از آن‌ها به عنوان الگو استفاده کنیم.

وی درباره وضعیت کتاب‌هایش نیز توضیح داد: تاکنون چاپ دو کتابم در نشر چشمه تمام شده، اما به دلیل مشکلاتی که برای این انتشارات پیش آمده، نمی‌دانم که وضعیت این کتاب‌ها چه خواهد شد، کتاب «ما سه نفر هستیم» نیز از سوی نشر ثالث تجدید چاپ شد و به نمایشگاه رسید.

وی همچنین گفت: این روزها دو کتاب یکی داستان بلند و دیگری مجموعه داستان را آماده انتشار کرده‌ام، ولی در حال حاضر شرایط را برای ارایه این کتاب‌ها مساعد نمی‌بینم. 

داوود غفارزادگان نویسنده معاصر در حوزه ادبیات بزرگسال و کودک و نوجوان، در سال 1338 و در شهر اردبیل به دنیا آمد. وی که نویسنده کتاب‌هایی چون «راز قتل آقامیر»، «هزار پا»، «کتاب بی‌نام اعترافات» و «ایستادن زیردکل برق فشار قوی» است، توانسته جایزه ۲۰ سال ادبیات داستانی(بزرگسالان) را به خاطر کتاب «ماسه نفرهستیم» به دست آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط