جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
دلیل راه امام مهدی(عج) نمایان شد

کتاب «دلیل راه؛ کتاب‌شناسی گزیده‌ آثار دانشمندان اهل سنت درباره امام مهدی(عج)» به قلم سیدعبدالعزیز طباطبایی یزدی منتشر شد. این اثر را حمید سلیم گندمی از زبان عربی به فارسی برگردانده و انتشارات ابصار آن را روانه بازار کتاب کرده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ این نوشتار در چهار بخش به مباحثی درباره مقدمه، آثار شناخته شده و موجود، آثار غیرمشهور یا غیرموجود و تکمله بر اساس کتاب دکتر حمش می‌پردازد.

مخاطبان در مقدمه با مبانی کتاب‌شناسی، ضرورت تدوین کتاب‌شناسی امام مهدی(عج)،‌ ساختار این کتاب‌شناسی، شخصیت نویسنده، آثار و تالیفات او، و همچنین درباره کتاب «اهل بیت علیه‌السلام فی المکتیة العربیة» و وجه تسمیه عنوان کتاب آشنا می‌شوند.

در بخش دیگر این اثر از «ابراز الوهم المکنون من کلام ابن خلدون، الاربعون حدیثا فی المهدی، اصح ماورد فی المهدی و عیسی،‌ البرهان فی علامات مهدی آخر الزمان،‌ تحدیق النظر فی الاخبار الامام المنتظر، تحقیق ظهور المهدی و تلخیص البیان فی اخبار مهدی آخر الزمان» سخن به میان می‌آید.

در فصل سوم کتاب دلیل راه مطالبی درباره «الاربعون حدیثا فی المهدی، اخبار المهدی، جمع طرق حدیث المهدی، حقیقة الخبر عن المهدی النتظر، عقد الجواهر و الدرر فی علامات ظهور المهدی المنتظر، المهدی حقیقة لاخرافه، علامات المهدی و عقود الدرر فی شأن المهدی المنتظر» عرضه می‌شود. همچنین در آخرین بخش تعلیقات، استدراکات، اضافات، منتقولات و منابع مرتبط به مخاطبان ارایه شده‌اند.

در بخشی از این نوشتار آمده است: «تدوین کتاب‌شناسی با هدف دستررسی سریع‌‌تر به اطلاعات در عصر حاضر انجام شده است. رشد روزافزون اطلاعات در حوزه‌های مختلف دانش از یک سو و بالا بردن ضریب سرعت و دقت در بازاریابی اطلاعات از دیگر سو، از عوامل موثر در تدوین این کتاب‌شناسی است. کتاب‌شناسی به سان نقشه‌ای دریایی است که جویندگان مسیر تحقیق و پژوهش را در دریای پر تلاطم اطلاعات،‌ هدایت و راهنمایی می‌کنند.»

کتاب «دلیل راه» با شمارگان دو هزار نسخه، در 144 صفحه و به بهای 35 هزار ريال از سوی انتشارات ابصار منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط