چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
کتاب‌های اسارت، روایت جانبازی آزادگان را در بر دارد

فریبرز خوب‌نژاد، جانشین مديرعامل موسسه فرهنگي انتشاراتی پیام آزادگان گفت: تمامی کتاب‌های این انتشارات روایتی از جانبازی آزادگان را در بر دارد و نمی‌توان نگاهی مستقل به موضوع آزادگان جانباز داشت.-

فریبرز خوب‌نژاد، جانشین مديرعامل موسسه فرهنگي انتشاراتی پیام آزادگان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره اقدامات انتشارات پیام آزادگان برای تولید کتاب با محوریت جانبازان آزاده اظهار کرد: این انتشارات در تالیف کتاب نگاه موردی به آزادگان ندارد زیرا همه آزادگان به دلیل تحمل شکنجه‌ در اسارت و آسیب‌های ناشی از دوران اسارت در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق دچار آسیب شده‌اند و جانباز محسوب می‌شوند.

خوب‌نژاد گفت: البته تاکنون به این مساله فکر نکرده‌ بودیم که بخواهیم دسته‌بندی جدای موضوعی برای آن داشته باشیم. هر چند برای آزادگان شهید، مجموعه کتابی تدوین کرده‌ایم.

وی ادامه داد: انتشارات پیام آزادگان سال گذشته کتابی با عنوان «هزار شب و یک شب» را منتشر کرد که به خاطرات جانباز آزاده بیژن کریمی می‌پردازد. این اثر خودنوشت روایتی از جریان مجروحیت و محرومیت این اسیر در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق است.

خوب‌نژاد این کتاب را دارای متنی روان دانست و گفت: کتاب «هزار شب و یک شب» روایتی مشابه با «پایی که جاماند» دارد اما روایت برخی حوادث دوران اسارت در کتاب «هزار شب و یک شب» گویاتر است. کتاب «پایی که جا ماند» به دلیل وجود اسناد و دست‌نوشته‌های آقای ناصر حسینی‌پور و تبلیغاتی که برای معرفی این کتاب انجام شد فرصت دیده شدن و استقبال عمومی افراد جامعه را به دست آورد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها