سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۷
انتشار خاطرات مستند درباره نشریات مخفی حوزه علمیه قم

اثر مکتوبی با عنوان «خاطرات مستند سیدهادی خسروشاهی درباره نشریات مخفی حوزه علمیه قم» به قلم خسروشاهی به تازگی از سوی کلبه شروق به علاقه‌مندان این حوزه عرضه شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب خاطرات مستند سیدهادی خسروشاهی درباره نشریات مخفی حوزه علمیه قم، دوازدهمین اثر از مجموعه حدیث روزگار است که در پنج فصل به مضامین «تاریخ پیدایش بعثت،‌ خاطراتی درباره نشریه انتقام،‌ درباره اعلامیه‌های فضلا و طلاب، چند اعلامیه و سه علامیه از طلاب حوزه‌های علمیه» می‌پردازد.

مخاطبان اثر حاضر در فصل نخست با مطالبی درباره «نسخه‌های بعثت، آغاز مبارزه مخفی،‌ اسناد ساواک و بعثت چگوه آغاز شد؟» آشنا می‌شوند.

فصل دوم کتاب «خاطرات مستند درباره نشریات مخفی حوزه علمیه قم» به بررسی موتلفه و انتقام، اجازه نشر انتقام و فضلا و طلاب حوزه علمیه قم پرداخته است.

در سومین فصل این نوشتار سخن از اسناد نهضت اسلامی به میان می‌آید. همچنین در فصل چهارم مطالبی درباره محتوایی نظیر توطئه سازمان اوقاف، تمرکز وجوه اوقافی و نابود باد اسرائیل ارایه می‌شود.

آخرین فصل کتاب خاطرات مستند سیدهادی خسروشاهی درباره نشریات مخفی حوزه علمیه قم به مباحثی در حوزه پیش از آغاز نهضت روحانیت و اندیشه تحریم و مبارزه مخفی پرداخته شده است.

در بخشی از این کتاب نوشته شده است: «نشریه بعثت به عنوان ارگان داخلی طلاب حوزه علمیه قم، در سال‌های 1342ـ 1344 از قم منتشر می‌شد و توسط عناصر مبارز اعم از طلبه، دانشجو، بازاری و کارگر، در سطح وسیعی در قم و تهران و شهرهای بزرگ توزیع می‌گردید. مجموعه کامل شماره‌های این نشریه، علی‌رغم بسیاری از مورخان معاصر، در هیچ یک از نهاد‌ها و کتابخانه‌های کشور به دست نیامد و این نشان می‌دهد که در آن دوران، فشار رژیم و نگرانی افراد علاقه‌مند از تعقیب و دستگیری توسط ماموران ساواک، مانع از جمع‌آوری و نگهداری آن‌ها در یک جا شده است.»

کتاب خاطرات مستند سیدهادی خسروشاهی درباره نشریات مخفی حوزه علمیه قم با شمارگان یک هزار نسخه، در 162 صفحه و به بهای 35 هزار ريال از نشر کلبه شروق منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط