سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰
علم و حرکت با اصول و مبانی رفتار حرکتی آمد

کتاب اصول و مبانی رفتار حرکتی را «جفری تی. فیربرادر» به رشته تحریر درآورده است و الهه عرب عامری و مرتضی طاهری آن را به فارسی برگردانده‌اند. اثر حاضر به همت نشر علم و حرکت روانه بازار کتاب شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب اصول و مبانی رفتارحرکتی از هشت فصل با عنوان‌های رفتار حرکتی چیست؟، با رفتار حرکتی چه کاری می‌توانم انجام دهم؟، مشاهده رفتار، درک چگونگی کنترل حرکات، چگونه مهارت‌های حرکتی را یاد می‌گیریم؟، توانایی‌ها و محدودیت‌ها، کاربرد روش‌های تمرینی و جمع‌بندی مهارت حرکتی تشکیل شده است.

اثر حاضر به ارایه مطالبی درباره پژوهش، کابرد عملی،‌ فرصت‌های شغلی، اتخاذ رویکرد نظامند،‌ پردازش اطلاعات‌، مهارت‌های بسته و باز،‌ مهارت‌های مجرد، زنجیره‌ای و مداوم، منابع اطلاعات حسی، کنترل بدون بازخورد، کنترل ممتد، نظریه‌های یادگیری، انتقال، بازخورد، انگیختگی و اجرا، توانایی و مهارت‌ها، مبادله سرعت و دقت، توزیع تمرین، طرح عمل، تمرین ثابت و متغیر، مرور فرآیند کلی آموزش، کابرد تمرین و تمرین مسدود و تصادفی توجه دارد.

در بخشی از این نوشتار آمده است: «بخش دیگر فعالیت حرفه‌ای در رشته رفتار حرکتی، ‌شامل کاربرد عملی مفاهیم و اصولی است که یادگیری و اجرا را تسهیل می‌کند. متخصصان رشد حرکتی به موضوعات مرتبط با تغییرات اجرای حرکتی و مربوط به رشد در دوران کودکی، تغییرات مربوط به سالمندی و عواملی علاقه‌مندند که رشد طبیعی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.»

نخستین چاپ کتاب اصول و مبانی رفتارحرکتی با شمارگان یک هزار نسخه،‌ در 184 صفحه و به بهای 85 هزار ريال به تازگی از سوی نشر علم و حرکت منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط