دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵
ورزشی‌‌نویسان کتاب بخوانند تا به سطح استاندارد جهانی برسند

مدیرمسوول هفته‌نامه کیهان ورزشی گفت: مطالعه کتاب‌های تخصصی خبرنگاری ورزشی که به تازگی روانه بازار نشر ایران شده‌اند، کمک شایانی به ورزشی‌نویسان کشورمان برای رسیدن به استانداردهای جهانی این حوزه می‌کند.-

محمدسعید مدنی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: با راه‌اندازی رشته تخصصی خبرنگاری ورزشی در دانشکده‌های علوم ارتباطات، ورزشی‌‌نویسی کشورمان نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری به لحاظ کیفی داشته است اما باید اعتراف کرد که هنوز با استانداردهای جهانی این حوزه فاصله زیادی داریم.

نویسنده کتاب «داستان ایرج» با تاکید بر این‌که جایگاه شایسته ورزشی‌نویسی در ایران احتیاج به بازتعریف دارد، اضافه کرد: هدف‌گذاری نقش موثری در موفقیت یک رسانه دارد؛ برای مثال، هدف تعدادی از روزنامه‌های ورزشی ایران درآمدزایی به وسیله جذب مخاطب است و می‌توان ادعا کرد تعدادی از این نشریات در این زمینه عملکرد بسیار مطلوبی داشته‌اند.

مدرس دانشگاه برگزاری دوره‌های تخصصی ورزشی‌نویسی در دانشکده‌های خبر و علوم ارتباطات را زمینه‌ساز تحول بزرگی در شیوه نگارش مطبوعات ورزشی ایران دانست و افزود: برگزاری چنین دوره‌هایی با محوریت کتاب‌ها و مقالات آکادمیک، کمک شایانی به رشد کیفی ورزشی‌نویسی ایران کرده است اما باید این را هم اذعان کرد که خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی موفق‌ترند که شم ژورنالیستی و استعداد رسانه‌ای داشته باشند.

مولف کتاب «زندگی‌نامه حاجی زرافشان» درباره تفاوت روزنامه‌ها و سایت‌های خبری توضیح داد: بیش از یک دهه است که خبرگزاری‌ها فعالیت‌ خوبی را در فضای رسانه‌ای کشور آغاز کرده و آن را توسعه داده‌اند. خبرگزاری‌ها گسترده‌ترین حوزه‌های تولید خبر به شمار می‌روند و  از آن‌ها به عنوان منابع اصلی تهیه اخبار روزنامه‌ها یاد می‌شود. متاسفانه یکی از رفتارهای غیرحرفه‌ای در مطبوعات کشورمان، ذکر نکردن نام منبع خبر است که این مساله باعث ناشناخته ماندن برخی خبرگزاری‌های تخصصی کشورمان شده است.

مدنی در پایان اضافه کرد: نسل جدید روزنامه‌نگاران و خبرنگاران که دانش‌آموخته رشته‌های علوم ارتباطات کشورند، می‌توانند با استفاده از تجربیات گرانبهای پیشکسوتان مطبوعات، روزنامه‌نگاری ایران را به استانداردهای جهانی نزدیک‌تر کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط