چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵
ناشران شیراز اتحادیه صنفی مستقلی ندارند

مدیر انتشارات نوید شیراز گفت: ناشران استان فارس اتحادیه صنفی مستقلی ندارند و به عنوان زیرمجموعه اتحادیه لوازم‌التحریرهای شهر شیراز فعالیت می‌کنند.-

مدیر انتشارات نوید شیراز با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: تشکیل اتحادیه یا تعاونی ناشران استان فارس ضرورتی است که متاسفانه در طول سال‌های مختلف به آن اهمیتی داده نشده است.

داریوش نویدگویی افزود: در یک برهه از زمان تعاونی ناشران شیراز تشکیل شد اما به دلیل عدم استقبال و حمایت ناشران، عمر آن خیلی کوتاه بود.

وی با بیان این‌که عضویت در اتحادیه لوازم‌التحریرفروشان برای ناشران قدیمی و فعال شیراز مناسب نیست، اظهار کرد: این ظرفیت در استان ما وجود دارد که ناشران به صورت مستقل و در قالب یک تشکل شامل اتحادیه یا انجمن فعالیت‌های صنفی خود را دنبال کنند.

نویدگویی ادامه داد: اکنون بیش از یکصد ناشر در استان فارس پروانه نشر دارند که از میان آن‌ها حدود پنج ناشر به صورت دایمی فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، شکل‌گیری اتحادیه و تشکل صنفی می‌تواند قدرت یک صنف را افزایش دهد و زمینه را برای فعالیت‌های قوی آن گروه فراهم کند.

این ناشر شیرازی با بیان این‌که استان فارس به عنوان پایتخت شعر و ادب ایران کتاب‌های فاخر و ارزشمندی به جامعه ارایه می‌دهد، گفت: به دلیل اهمیت فضای شعر و فرهنگ ضروری است که ناشران این خطه به صورت مستقل تشکلی راه‌اندازی کنند و مطالبات صنفی خود را در قالب این تشکل خواستار شوند.

به گفته نویدگویی، طرح‌هایی مانند برخورداری از معافیت‌های مالیاتی و تخفیف در بیمه کارمندان موسسه انتشاراتی مزایایی است که می‌توان در حاشیه این تشکل‌ها پیگیری کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها