یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸
ادبیات کردی بخش ویژه جشنواره امسال است

دبیر هنری یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره از ایجاد تغییراتی در فراخوان امسال جشنواره خبر داد و گفت: مهم‌ترین وجه تمایز این جشنواره با دوره‌های گذشته اختصاص بخشی ویژه به ادبیات كردی است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمدعلی قاسمی، دبیر هنری یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره، درباره تاثیرات این تغییر اظهار کرد: از این منظر پس از بررسی‌هایی مفاخر و مشاهیر استانی  در مراسم اختتامیه قدردانی می‌شوند كه تعامل با این دوستان در راستای اهداف حوزه هنری به نتایج بسیار خوبی در زمینه ادب و هنر بومی، متعهد و انقلابی می‌انجامد.

وی از تجلیل مشاهیر ادبی استان و برگزاری كارگاه ها و نشست های تخصصی ادبی همزمان با برگزاری جشنواره یاد كرد و افزود: علاوه بر تجلیل این عزیزان، در كارگاه تخصصی جشنواره كه شامل ترجمه، شعر و داستان كردی و عرب و بررسی ادبیات دینی و انقلابی است از تجربیات این بزرگان بهره خواهیم برد.

وی در ادامه افزود: از برنامه های این جشنواره پس از اسكان، برگزاری كارگاه ها در بخش شعر و داستان و در كنار آن نشست های تخصصی در حوزه ادبیات دینی و انقلابی با رویكرد و نگاه به ترجمه آثار ادبی مورد توجه است. از رویكرد های دیگر این جشنواره توجه هرچه بیشتر به ترجمه و امكانی برای گذر آثار شاخص ادبی از مرزهای ملی است. 

قاسمی گفت: طی رایزنی های صورت گرفته با مركز آفرینش های ادبی، قرار است این مركز با حضور در استان ها و تعامل با هنرمندان برتر، علاوه بر حمایت مالی، چاپ اثر یا آثار نویسنده را متقبل شوند. 

وی همچنین درباره حمایت‌های انجام شده از نفرات برتر این جشنواره گفت: هدف جشنواره شناسایی استعدادهای جوان و ناشناخته است.

قاسمی گفت: این دبیرخانه پس از كار كارشناسایی افراد مورد نظر را به مركز آفرینش های ادبی معرفی می كند و پس از آن ادامه كار بر عهده این مركز است. حمایت های لازم و هدایت این استعدادها با رویكردهای متعهد و ارزشی، وظیفه ای است كه مركز آفرینش های ادبی حوزه هنری بر عهده دارد.

وی  افزود: طی رایزنی های صورت گرفته با مركز آفرینش های ادبی، قرار است این مركز با حضور در استان ها و تعامل با هنرمندان برتر، علاوه بر حمایت مالی، چاپ اثر یا آثار نویسنده را متقبل شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها