شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴
تکنولوژی روز را بیابیم تا از تمام ظرفیت‌ها بهره ببریم

ناشر تخصصی تربیت‌بدنی و علوم ورزشی از رییس جمهوری آینده و کابینه‌اش خواستار آوردن تکنولوژی‌های روز دنیا و استفاده از تمام ظرفیت‌های مستعد ایران به ویژه در حوزه نشر شد.-

روبن شاهوردیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: ‌با توجه به تخصصی بودن حرفه چاپ و نشر و شرایط بازار تولید کتاب، اکنون اغلب کتابفروش‌ها هم در اندیشه نشر کتاب‌اند. به نظر من باید تکنولوژی‌های روز دنیا به ایران آورده شود تا از تمام ظرفیت‌های کشورمان به شکل تخصصی بهره ببریم و کتاب‌های علمی و کارآمدتری را روانه بازار نشر کنیم. 

وی با بیان این‌که با فعالیت تخصصی ناشران در حوزه انتشار کتاب، سطح کیفی کتاب بالا می‌رود و فرهنگ مطالعه و کتابخوانی میان عموم بیش از پیش نهادینه می‌شود، ادامه داد: اینک آموزشگاه حرف‌چینی، تولید و سایر بخش‌های انتشار در ایران وجود ندارد و افراد فعال در این حوزه به طور تجربی و به دور از دانش علوم روز دنیا در این حوزه کار می‌کنند.

ناشر تخصص کتاب‌های ورزشی با بیان این‌که تولید کتاب به سازندگی نیاز دارد که آن هم در گرو تخصص، سرمایه و نیروی انسانی با انگیزه است، گفت: سازندگی در حوزه چاپ و نشر ایران به همکاری و تعامل همگانی نیاز دارد. بنابراین، رییس جمهوری آینده با تامین امینت شغلی، تقسیم درست منابع، تشویق کارآفرینان و تنبیه متخلفان علاوه بر فراهم کردن شرایط کار برای جوانان، می‌تواند از همکاری ایرانیان در حوزه‌های مختلف هم بهره ببرد.

شاهوردیان عنوان کرد: همچنین بهتر است دولت به جای صرف هزینه در ایجاد شرکت‌های چاپ و نشر و چاپخانه‌های دولتی که رقیب ناشران بخش خصوصی‌اند، به سایر فعالیت‌های عمرانی، تولیدی و درمانی‌ بپردازد، زیرا فعالیت‌ انتشارات دولتی به خارج شدن ناشران بخش خصوصی از گردونه رقابت می‌انجامد، در حالی که به عنوان مثال، تامین هزینه احداث و تجهیز بیمارستان، اقدامی سخت به شمار می‌آید و کمتر کسی به تنهایی به احداث و تجهیز این پایگاه بزرگ سلامتی اقدام می‌کند.

وی افزود: امیدوارم با اقدام رییس جمهوری جدید در فراهم کردن زمینه‌های بهره‌برداری از تخصص نیروی انسانی آموزش دیده، کمتر شاهد خروج جوانان تعلیم‌دیده، تحصیل‌کرده و نابغه ایرانی از کشور باشیم، چرا که این افراد پس از آموزش به دلیل جذب نشدن در چرخه کار، به راحتی مانند لقمه‌ای آماده‌ای جذب کشورهای بیگانه می‌شوند.

ناشر تخصصی کتاب‌های ورزشی با بیان این‌که کار نشر، فعالیتی اقتصادی به شمار نمی‌آید و مجلس شورای اسلامی اصحاب این حرفه را از پرداخت مالیات معاف کرده‌ است، گفت: اینک اداره مالیات و سازمان صدا و سیما کمتر به این موضوع توجه می‌کنند. اگر صدا و سیما 20 درصد تبلیغات خود را به معرفی تازه‌های نشر اختصاص دهد، هم وضعیت فرهنگ و کتابخوانی بهتر می‌شود و هم ناشران برای تولید هرچه بهتر کتاب در سطوح بالا با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط