یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۹
افزودن بخش کودک به کنگره‌های شعر و خاطره دفاع مقدس ایلام

معاونت ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام در صورت تامین بودجه مناسب قصد دارد بخش کودک را هم به کنگره‌‌های شعر و خاطره دفاع مقدس این استان بیفزاید.-

مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره تصمیم معاونت ادبیات و انتشارات این اداره کل برای جشنواره خاطره‌نویسی استان اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار لازم، این مرکز برنامه‌هایی برای غنی شدن این جشنواره دارد.

نبی‌الله تبار با بیان این‌که «اکنون در حال رایزنی با اداره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان هستیم» گفت: از این مراکز انتظار داریم که اداره کل حفظ آثار را در برپایی جشنواره خاطره‌نویسی همراهی کنند.

وی در ادامه با اشاره به منتشر نشدن فراخوان جشنواره‌های خاطره‌نویسی و شعر دفاع مقدس استان ایلام گفت: در صوت تامین بودجه مناسب قصد داریم کنگره‌های خاطره و شعر را در چهار بخش برگزار کنیم و شعر و خاطره کودک دفاع مقدس را هم به آن‌ها بیفزاییم.

مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام در این‌باره توضیح داد: در بخش خاطره، خاطره‌نویسی از چگونگی گذراندن دوران کودکی در هنگام جنگ تحمیلی عراق علیه ایران مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی در این باره افزود: در زمینه شعر کودک دفاع مقدس دو جنبه مورد نظر خواهد بود. نخست اشعاری که کودکان برای دفاع مقدس می‌نویسند و دیگر شعر‌هایی که برای کودکان درباره دوران دفاع مقدس سروده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها