شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷
«تربیت اعتقادی و معنوی با نگاهی قرآنی» خواندنی شد

کتاب «تربیت اعتقادی و معنوی با نگاهی قرآنی» به قلم فرج‌الله میرعرب در حوزه اخلاق و علوم تربیتی ویژه طلاب، دانشجویان و محققان نوشته و به تازگی از سوی نشر بوستان کتاب روانه بازار کتاب شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بخش نخست کتاب «تربیت اعتقادی و معنوی با نگاهی قرآنی» در شش فصل به محتوای کلیات، مبانی تربیت اعتقادی،‌ اهداف تربیت اعتقادی، اصول تربیت اعتقادی، روش تربیت اعتقادی و آثار تربیت اعتقادی می‌پردازد.

مخاطبان این اثر در بخش دوم با مضامین کلیات، مبانی تربیت معنوی،‌ اهداف تربیت معنوی، ‌اصول تربیت معنوی، ‌روش‌های تربیت معنوی و آثار تربیت معنوی آشنا می‌شوند.

در اثر حاضر، مسایلی درباره مفهوم‌شناسی تربیت اعتقادی، اهمیت تربیت اعتقادی و ضرورت پرداختن به آن، مراتب تربیت اعتقادی،‌ عقل، فطرت،‌ اصلاح عقیده، ‌عقل‌مداری،‌ پرهیز از تحمیل، زمان‌شناسی،‌ مراعات نفس و حفاظت از آن، طرح سوال، استفاده از حکمت، توحید افعالی، ثبات اندیشه و عمل، تلاش برای اصلاح منازعات و تقویت برادری، نفس و روح، تقوای فطری، فطرت‌محوری،‌ توجه دادن به مرگ و معاد، توجه به عبرت، ابتلا و آزمایش، حفظ کرامت انسانی، پویایی، مصونت از آسیب‌های اجتماعی، امانت‌داری و تعهد و مدیریت غرایز بررسی شده‌اند.

در بخشی از کتاب «تربیت اعتقادی و معنوی با نگاهی قرآنی» نوشته شده است:‌ «تربیت در ابعاد مختلفی قابل مطالعه است که مهم‌ترین آن مربوط به اعتقاد است. اعتقاد صحیح که با توحید آغاز می‌شود، انسان را وارد جهانی والاتر از عالم ماده یعنی فضای روحانی و معنوی می‌کند. این‌جاست که انسان احساس نیاز به تربیت معنوی می‌کند تا بتواند سیر در عالم معنا را درست انجام دهد و به مقصود نهایی یعنی شایستگی خلافت‌الهی برسد.»

نخسین چاپ کتاب «تربیت اعتقادی و معنوی با نگاهی قرآنی» با شمارگان یک هزار نسخه در 290 صفحه و به بهای 85 هزار ريال به تازگی روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط