یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۰
سیصد و چهل و دومین اثر منتخب بوستان کتاب جایزه گرفت

مسوول روابط عمومی موسسه بوستان کتاب گفت: با برگزیده شدن مجموعه «جامع الرواه و رافع الاشتباهات» در بیست و چهارمین جشنواره کتاب فصل، تعداد آثار برگزیده بوستان کتاب در جشنواره‌های مختلف به 342 عنوان رسید.-

مهدی محدثی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: با چاپ جلدهای هفتم و هشتم این اثر رجالی، مجموعه «جامع الرواه و رافع الاشتباهات» کامل شد. این اثر پژوهشی که به قلم محمدباقر ملکیان تحقیق و نگارش یافته است، در بیست و چهارمین جشنواره کتاب فصل، به عنوان اثر برگزیده در جشنواره شناخته شد.
 
کارشناس بازاریابی و ارتباط با مراکز علمی بوستان افزود: جامع الرواه و رافع الاشتباهات کتابی است در موضوع علم رجال و به زبان عربی که مرحوم مولی محمدبن علی الاردبیلی (از علمای قرن یازدهم هجری و از شاگردان علامه مجلسی) آن را بر اساس متون رجالی و راویان کتب اربعه پدید آورده است.
 
وی ادامه داد: نویسنده در این اثر آن‌چه را که در شناخت یک راوی مهم است، مانند راوی، مروی عنه، طبقه و توثیقات بر اساس متون معتبر گردآوری کرده است.
 
محدثی مهم‌ترین هدف این مجموعه هشت جلدی را استخراج منابع توسط مولف و کاستن اشتباهات عنوان کرد و گفت: مولف در این تصحیح و تحقیق خود کوشیده است تا نخست، منابع را استخراج کند و به طور  مفصل بدان‌ها بپردازد و سپس  کمی، کاستی و اشتباهات مولف در چند قرن پیش را اصلاح کند. 

بیست و چهارمین دوره جشنواره کتاب فصل، هم‌اکنون در سرای اهل قلم خانه کتاب در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط