یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴
همایش «نیم قرن بیداری در پرتو مکتب نبوی» برگزار می‌شود

همایش «نیم قرن بیداری در پرتو مکتب نبوی» به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و با حضور 400 میهمان خارجی در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.-

احسان تدین، مسوول اطلاع‌رسانی فرهنگسرای اندیشه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به این که مسوولیت اصلی این برنامه را ستاد برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) بر عهده دارد، عنوان کرد: در این مراسم 400 میهمان از کشورهای دیگر به ویژه کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس نظیر قطر، کویت، سوریه و لبنان حضور دارند.

وی با اشاره به این که احتمال حضور پادشاهان برخی از این کشورها نیز وجود دارد، گفت: در این همایش که با حضور حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی و امیر خوراکیان، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود، قرار است، عده‌ای از میهمانان خارجی نیز سخنرانی کنند. 

مسوول اطلاع‌رسانی فرهنگسرای اندیشه رونمایی از نسخه زبان انگلیسی و عربی پورتال جماران را از دیگر برنامه‌های این همایش دانست.

سامانه پورتال امام خمینی(ره) به همت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و با هدف ترویج اندیشه‌های امام راحل در فضای وب از ابتدای آبان ماه سال 89 فعالیت خود را رسما آغاز کرده است. بخشی از این پورتال به فراهم‌آوری اطلاعات اختصاص دارد که شامل سامانه کتابخانه، سامانه آرشیو و اتوماسیون اداری است. این پورتال، یک پورتال ترکیبی است که سه سرویس عمومی، پژوهشی و خدماتی در آن ارایه می‌شود.

از  خدمات این پورتال می‌توان به ارایه فایل‌های صوتی، فیلم، متن و عکس‌های حضرت امام اشاره کرد که به وسیله اطلاعات کتاب‌ شناختی از طریق درگاه پورتالwww.imam-khomeini.ir قابلیت جست‌وجو و پخش دارند. 

همایش «نیم قرن بیداری در پرتو مکتب نبوی» امروز 12 خرداد ماه با حضور جمعی از مسوولان کشوری در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها