یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
بررسی کتاب «تیترنویسی» در جدیدترین شماره «مدیریت ارتباطات»

جدیدترین شماره نشریه «مدیریت ارتباطات» ماهنامه تحلیلی، آموزشی و اطلاع‌رسانی منتشر شد. این ماهنامه دربردارنده گفت‌وگویی با مجید رضائیان مولف کتاب «تیترنویسی» است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت‌وگو با اسحاق صلاحی، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با عنوان «باید دسترسی به اطلاعات را آسان کنیم» یکی از مطالبی به‌شمار می‌آید که در این نشریه درج شده است.

«سریال‌های ماهواره‌ای و مسمومیت ایدئولوژیک خانواده ایرانی» عنوان تحلیلی از مریم صبری دکترای مردم‌شناسی است که در آن علاوه بر بررسی هدف دشمنان رسانه‌ای، مبنی بر استحاله از درون و تهی‌سازی معانی ارزشی جامعه ایران از پخش برنامه‌های جاذب و فیلم‌های سینمایی قوی، سانسور نکردن اخبار داخلی و خارجی و دعوت از مخالفان و موافقان به شرکت در میزگردها به عنوان راهکارهای مقابله رسانه‌ای نام برده است.

«تلویزیون و ماهواره؛ سعادت یا گمراهی نسل آینده»، «آسیب‌های اخلاقی وارد بر جامعه توسط سریال‌ها» و «چه باید کرد» سرفصل‌های این تحلیل را تشکیل می‌دهند.

نگین حسینی، پژوهشگر حوزه ارتباطات نیز در این شماره نگاهی به پوشش خبری بمب‌گذاری بوستون در رسانه‌های آمریکا داشته و با انتخاب تیتر «سرعت منهای صحت» رویکرد هیجان‌آمیز و شتابزده رسانه‌های خبری آمریکا در پوشش خبری ماجرای بمب‌گذاری بوستون، از زمان بمب‌گذاری تا دستگیری مظنون دوم (دوشنبه 15 آوریل تا جمعه 19 آوریل 2013) را مورد نقد و بررسی قرار داده است.

«خبرهای فوری، فوت شده‌اند!» عنوان یادداشتی از فرهاد منجو، ستون‌نویس بخش تکنولوژی سایت «Slate» مرتبط با همین موضوع است. وی در این نوشته درباره نحوه خبررسانی شبکه‌های تلویزیونی آمریکا و توئیتر در ماجرای انفجارهای بوستون، به این نکته اشاره کرد که «خبرهای فوری، فوت شده‌اند؛ یعنی دیگر درست و واقعی نیستند.»

«روز پدر و محتوای پیامک‌ها» نوشته مجتبی نظری، پژوهشگر ارتباطات و «تلويزيون، مخاطب‌شناسي و رشد كودكان» نوشته نرگس ياسي، كارشناس ارشد ارتباطات از دیگر یادداشت‌ها و تحلیل‌های این شماره به شمار می‌آیند.

همچنین به مناسبت در پیش بودن انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست‌ جمهوری، دو پرونده کمپین سیاسی و افکارسنجی سی ‌و هفتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات ارایه شده‌اند.

در بخش بررسی آخرین وضعیت شبکه‌های اجتماعی در کشور ارمنستان، موضوع‌هایی مانند «سونامی استقبال از شبکه‌های اجتماعی» و «بررسی آخرین وضعیت اینترنت در ارمنستان؛ مرز میان آسیا و اروپا» نوشته احمد کارخانه، کارشناس رسمی دادگستری در حوزه خبر و روزنامه‌نگاری، صفر تا 100 ارمنستان در یک گزارش با عنوان «تار و پود هنر و معماری در ارمنستان» نوشته مرتضی پروانه، گفت‌وگوی علی البرزی با سفیر کشور ارمنستان در ایران با عنوان «سرعت اینترنت ارمنستان دو برابر ایران است» و گزارش اختصاصی برمک بیات، خبرنگار واحد مرکزی خبر در ارمنستان برای ماهنامه مدیریت ارتباطات با عنوان «فشار نخبگان سیاسی و اقتصادی بر رسانه‌ها» بررسی شده است.

سی‌وهفتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات با صاحب‌امتیازی و مدیرمسوولی امیرعباس تقی‌پور منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها