دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۵
الهي قمشه‌اي: كتاب ارزشمند با شوق و فهم عميق نويسنده خلق مي‌شود

دكتر حسين الهي قمشه‌اي محقق و از برگزيدگان سومين دوره جايزه كتاب فصل (ويژه پاييز) كه عصر امروز (دوشنبه 13 اسفند ماه) در سراي اهل قلم برگزار شد،گفت: آن كسي كه در دلش شوري ايجاد شود و بتواند آن چيزي را كه فهميد، بپروراند و در نهايت با شوق ايجاد شده در دلش بياميزد، كتاب ارزشمندي پديد خواهد آورد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، در اين نشست دكتر حسين الهي قمشه‌اي محقق، نويسنده و از برگزيدگان اين دوره كتاب فصل، افزود: اگر انسان احد نشده باشد، پريشان مي‌گويد و اگر هواهاي دنيوي در دلش باشد متكثر است و پريشان خواهد گفت و نوشت.

دكتر مهدي محقق، استاد علوم اسلامي و ادبيات عرب نيز در سخناني با تاكيد بر گذاشتن شرط سني براي برگزيدگان جوايز، گفت: افرادي مانند من در مراسم مختلف به اندازه كافي جايزه گرفته‌اند؛ بهتر است به جوان‌ها جايزه تعلق گيرد و آن‌ها به جامعه معرفي شوند. 

وي افزود: رشته من علوم اسلامي و ادبيات عرب است ولي تاكنون پنج بار جايزه دريافت كرده‌ام كه همه آن‌ها در حوزه تاريخ پزشكي بوده و در خاورميانه بنده را به عنوان مترجم و مولف تاريخ پزشكي مي‌شناسند. 

محقق با اشاره به اين كه جهان امروز از طريق وسايل ارتباط جمعي به هم نزديك شده است، اظهار داشت: خوب است اگر شخصي را به جامعه معرفي مي‌كنيم، انديشه او را نيز عرضه كنيم. به وسيله وسايل ارتباط جمعي مي‌توان انديشه و دانش افراد شاخص را سريع در نقاط مختلف جهان گستراند. 

وي خاطر نشان كرد: ما مفتخر به دين و شريعتي هستيم كه ارزش و اعتبارش بر علم است. بارها در احاديث مختلف تعليم و تربيت اسلامي تاكيد شده است و وظيفه ما آموختن راز تعليم و تربيت است. 

برگزيده سومين دوره جايزه كتاب فصل ويژه پاييز به نهادينه كردن جايزه معنوي در جامعه اشاره كرد و گفت: همراه جوايز مادي بايد احترام، شوق، عشق و محبت كه در گروه جوايز معنوي قرار دارند نيز در جامعه نهادينه شود. 

در ادامه مراسم دكتر محمود گلابچي، نويسنده و برگزيده جايزه كتاب فصل نيز ضمن قدرداني از برگزاركنندگان اين جايزه، بر تاثير قابل توجه اين گونه جوايز در معرفي كتاب‌هاي موثر تاكيد كرد و گفت: اين اقدام سبب گسترش مرزهاي دانش در جامعه مي‌شود. جايزه كتاب فصل يك ضرورت در جامعه ما بود كه از طريق آن سابقه درخشان ما در عرصه‌هاي علم، هنر و معماري يادآوري و امكان تجديد، به روزآوري و پرداختن به اصول و مباني آن فراهم شد. 

در ادامه دكتر منوچهر اكبري، دبير علمي جايزه كتاب فصل بيانيه هيات داوران را قرائت كرد و برگزيدگان، جوايز خود را از دكتر محسن پرويز، معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دريافت كردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها