سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۶
بررسی روش‌های مقابله با «شب ادراری»

کتاب «شب ادراری» با زیر عنوان «شیوه‌های درمان «شب ادراری» برای کودکان» اثری از «دکتر پریستون اسمی» است که با ترجمه منزه فراهانی منتشر شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب تمامی مسایل مربوط به شب‌ادراری و آنچه باید درباره فیزیولوژی بدن بدانیم و انواع راه‌های درمان را به خانواده‌ها معرفی می‌کند تا آن‌ها بتوانند با انتخاب روش مناسب برنامه‌ریزی صحیحی در این زمینه داشته باشند.

شب ادراری حالتی است که میلیون‌ها کودک به آن مبتلا هستند، در حالی که تاکنون درمان قطعی و معجزه‌آسایی برای آن پیدا نشده است. 

شب ادراری مشکل بزرگی برای کودکان است و بسیاری از آن‌ها برای داشتن این مساله خشمگین می‌شوند وگروه دیگری احساس شرم می‌کنند. این عصبانیت و شرمساری در آینده می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات اجتماعی و خانوادگی باشد. حتی ممکن است این موضوع موجب شود کودک از برقراری ارتباط با سایرین خودداری کند.

مولف اثر با تشریح آسیب‌هایی که شب‌ادراری در رفتار کودکان برجای می‌گذارد، عوامل موثر یا تشدیدکننده شب ادراری را شرح می‌دهد و می‌کوشد با بیانی ساده و صمیمی والدین را به همکاری بیشتر دعوت کند.

او شب‌ادراری را حقیقتی می‌داند که ممکن است کودکان فراوانی دچار این مساله شوند و متذکر می‌شود که والدین با استفاده از چه راه‌کارهایی می‌توانند به کاهش یا کنترل این عادت ناصحیح بپردازند.

کتاب «شب ادراری» در 14 بخش مباحثی نظیر تعریف شب ادراری، دلایل شب ادراری، انتخاب زنگ هشدار، توصیه‌هایی برای والدین، عادت‌های اشتباه توالت رفتن؛ عاملی برای شب ادراری و برنامه‌ریزی برای روز و مشاهده نتیجه در هنگام شب را بیان می‌کند.

در بخشی از این کتاب آمده است: «والدین باید مسوولیت‌ها را با یکدیگر تقسیم کنند، به عبارت دیگر اگر هر شب فقط یکی از والدین مجبور باشد بیدار شود و کارها را انجام بدهد، پس از مدتی دچار رنجش، عصبانیت و خستگی می‌شود و نتیجه مطلوب به دست نخواهد آمد.»

نخستین چاپ کتاب «شب ادراری» را انتشارات پیدایش با شمارگان دو هزار و 500 نسخه، در 128 صفحه به بهای چهار هزار و 500 تومان منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها