سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱
«حافظ ده استاد» از شیراز آمد

کتاب «حافظ ده استاد» نوشته محمود امیری از سوی انتشارات نویدگویی شیراز منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، افسانه امیری، ویراستار کتاب«حافظ ده استاد» و فرزند زنده‌یاد محمود امیری اظهار کرد: پدرم ‌ مدت 50 سال کار تحقیقی درباره آثار حافظ شیرازی انجام داد و نتیجه پژوهشش را در کتاب «حافظ ده استاد» به‌چاپ رساند. 

وی بیان کرد: از کودکی به‌ خاطر دارم که پدرم با چه شور و شوقی به تحقیق و پژوهش در آثار حافظ می‌پرداخت و چگونه بخشی از زندگی‌اش را به‌ مطالعه و بررسی آثار به‌ جای مانده درباره این شاعر صرف می‌کرد.
 
امیری گفت: با این‌که پدرم آثار تحقیقی‌اش را صحافی کرد اما اصلا قصدی برای انتشار‌شان نداشت تا این‌که روزی هاشم جاوید و غلامرضا افراسیابی از پژوهشگران و حافظ شناسان شیراز به‌منزل ما آمدند و با مشاهده این دفتر پدرم را ترغیب کردند که این مجموعه پژوهشی را منتشر کند.
 
فرزند زنده‌یاد امیری گفت: پدرم در این کتاب به بررسی آثار 10 استاد حافظ‌‌شناس به‌ نام‌های دکتر عبدالحسین زرین‌کوب، دکتر قاسم غنی، بهاءالدین خرمشاهی، خطیب رهبر، دکتر حسین هروی، دکتر غلامرضا افراسیابی، دکتر محمد معین، محیط طباطبایی، هاشم جاوید و محمدرضا تاج‌الدینی پرداخته و با مقایسه آثار به‌جای مانده از این پژوهشگران نتیجه تحقیق‌اش را در دو جلد کتاب منتشر کرده است.
 
کتاب دو جلدی «حافظ ده استاد» اثر محمود امیری در یک‌هزار و 584 صفحه و قیمت 55 هزار تومان از سوی نشر نویدگویی شیراز راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط