دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۸
برگزاری هشتمین نمایشگاه قرآن مشهد با شعار «سبک زندگی اسلامی»

مسوول دفتر قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی از برگزاری هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن این استان خبر داد و گفت: ایجاد زمینه همفکری و تعامل میان مجموعه‌های قرآنی دولتی و مردمی از اهداف برپایی این نمایشگاه به شمار می‌آید.-

یوسف امینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن استان خراسان رضوی در نیمه نخست ماه مبارک رمضان،در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی این استان در فضایی افزون بر 20 هزار متر مربع در 30 بخش اصلی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دفتر قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی فراخوان شرکت در این نمایشگاه را توزیع کرده و اکنون در مرحله ثبت‌نام از ناشران، فعالان، موسسات و مراکز قرآنی است.

مسوول دفتر قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی از استقبال خوب ناشران و موسسات قرآنی برای شرکت در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در این نمایشگاه اغلب مراکز قرآنی و دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آستان قدس رضوی، شهرداری، سازمان تبلیغات اسلامی، میراث فرهنگی و ... حضور چشمگیر خواهند داشت.

امینی توضیح داد: قرآن و نسخ خطی، هنرهای تجسمی با محوریت قرآن کریم، هنرهای نمایشی با محوریت قرآن کریم، مکتوب، آموزش، تفسیر، پژوهش‌های قرآنی، خادمان قرآنی، کودک و نوجوان، قرآن و فرهنگ رضوی، موسسات قرآنی و تشکل‌های مردمی قرآنی، ادارات، سازمان‌ها و نهادهای عمومی، نشر الکترونیک و رسانه‌های دیجیتال، حوزوی و دانشگاهی، بانوان و خانواده در قرآن، حجاب و عفاف، مشاوره‌های قرآنی، بین‌الملل، هنرهای قرآنی و بصیرت عناوین برخی از بخش‌های سی‌‌گانه هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن استان خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان این‌که ثبت‌نام از علاقه‌مندان برای شرکت در هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن استان خراسان رضوی تا یک هفته قبل از ماه رمضان ادامه خواهد داشت، توضیح داد: ایجاد زمینه‌های نوآوری در فعالیت‌های قرآنی، معرفی، اطلاع‌رسانی و عرضه محصولات قرآنی، تقویت زمینه‌های تعامل میان فعالان، عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان محصولات قرآنی، ایجاد فضای رقابت سالم میان فعالان قرآنی و ارتقای جایگاه فرهنگ قرآن و عترت در فرهنگ عمومی کشور از  اهداف برپایی این نمایشگاه به شمار می‌آیند.

مسوول دفتر قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی ادامه داد: از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه می‌توان به شناخت خلاء‌ها و نیازهای مردم در حوزه‌ فعالیت‌های قرآنی، ایجاد فضای معنوی برای انس و الفت بیشتر با قرآن کریم، تقویت گرایش به مباحث تدبر و تفسیر قرآن کریم، امکان دسترسی آسان به محصولات قرآنی و ایجاد وحدت رویه در فعالیت‌های قرآنی میان دستگاه‌ها و فعالان مردمی اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط