دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۶
«دیپلماسی و رفتار سیاسی در اسلام» بر پله چهارم نشست

کتاب «دیپلماسی و رفتار سیاسی در اسلام» نوشته دکتر سیدعبدالقیوم سجادی به تهیه دانشگاه باقرالعلوم(ع) از سوی موسسه بوستان کتاب به چاپ چهارم رسید.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه بوستان کتاب، همچنان که از نام این اثر بر می‌آید، این کتاب در پی آن است که تعاملات سیاسی از نگاه اسلام را بررسی و نکات حائز اهمیت آن در علم سیاست و رفتارهای سیاسی امروز را بازگو کند.

در بخشی از  معرفی این کتاب آمده است:« رفتار دیپلماتیک هر سیاستمدار در روابط بین‌المللی، مبتنی بر چهارچوب‌های ارزشی است که حکومت بدان‌ها پای‌بند است. شناسایی این مبانی، نخستین گام در مباحث سیاسی است. اکنون پرسش اصلی این است که ماهیت، اصول و ویژگی‌های دیپلماسی اسلام چیست؟
پایه اساسی اثر حاضر در راستای پاسخ به این سوال استوار می‌شود.»

«اصول و مبانی»، «ماهیت»، «اهداف و ابزارهای دیپلماسی اسلامی» عناوین فصول این کتاب را شکل می‌دهند. واپسین بخش این اثر هم سیر تطور و نیز نمودهای تاریخی دیپلماسی اسلامی را در عصر پیامبر(ص) و خلفای راشدین می‌کاود. 

چهارمین چاپ کتاب «دیپلماسی و رفتار سیاسی در اسلام» را موسسه بوستان کتاب در 296 صفحه رقعی به بهای 9 هزار تومان به تازگی روانه بازار نشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها