یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶
«ویژه‌نامه سبک زندگی سیاسی» منتشر شد

انتشارات سروش در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا «ویژه‌نامه سبک زندگی سیاسی» با الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی و اخلاق سیاسی را منتشر کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، این ویژه‌نامه حاوی مقالات، گفت‌وگوها و مصاحبه‌هایی از چهره‌های فرهنگی، سیاسی و رسانه‌ای درباره اخلاق سیاسی، سبک زندگی سیاسی، مقایسه سبک زندگی سیاسی اسلامی با غربی، تاثیر رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و... است.
 
در این اثر گفت‌وگوها و مقالاتی از حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌کنی با موضوع «رابطه متقابل سبک زندگی و سیاست»، آیت الله عباس کعبی درباره «راه نجات از غرور سیاسی»، حجت الاسلام علیرضا پیروزمند در زمینه «تقابل سبک زندگی سیاسی غربی با سبک زندگی سیاسی اسلام»، حجت الاسلام دکتر محمدرضا زائری با موضوع «آسیب‌شناسی اخلاقی سبک زندگی سیاسی» و دکتر حسن بنیانیان با عنوان «تاثیر سیاست بر سبک زندگی» به چشم می‌خورد.

سخنان و مقالاتی از حجت‌الاسلام احمد مبلغی با موضوع «رابطه فقه و سبک زندگی سیاسی»، حجت‌الاسلام رسول جعفریان با نام «مهدویت‌گرایی و سبک زندگی ایرانیان» از دیگر مباحث این ویژه‌نامه به شمار می‌آیند.

مهدی فضائلی مدیرعامل انتشارات سروش و مدیر مسوول هفته‌نامه سروش در سرمقاله این ویژه نامه نوشته است: اگر «سیاست ما عین دیانت ماست» و اگر به تعبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران "فقه، تئوری واقعی و کامل اداره انسان­ و اجتماع از گهواره تا گور است" و اگر بر اساس نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی "استنباط فقهی، باید براساس فقه اداره نظام باشد، نه اداره فرد»" بنابراین، آموزه‌های دینی باید در همه زوایای زندگی فرد و جامعه از جمله رفتار سیاسی و خصوصا رفتار سیاستمداران و سیاست ورزان جلوه‌گر شود. اساسا رفتارهای سیاسی، مانند بقیه رفتارها باید مبتنی بر آموزه‌ها و بایدها و نبایدهای دینی باشد؛ چیزی که امروز کمتر شاهد آن هستیم...»

«ویژه‌نامه سبک زندگی سیاسی» در بازار مطبوعات سراسر کشور قابل تهیه است. گروه‌های مردمی و نهادها برای تهیه این ویژه‌نامه می‌توانند با شماره 88345064 معاونت بازرگانی انتشارات سروش تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها