سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
نشست ادبی «از توس تا نشابور» برگزار می‌شود

نشست ادبی «از توس تا نشابور» 26 اردیبهشت به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و حکیم عمر خیام در باغ موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این برنامه مسعود میری و حمیدرضا شعبانی درباره موضوع «جهان شاعرانه و اندیشه‌ای خیام و فرودسی» مباحثه می‌کنند.

همچنین در بخش دیگری از برنامه‌های این نشست، خیام‌خوانی توسط رضا معماریان به همراه اجرای گروه موسیقی سنتی انجام می‌شود. علی موسوی گرمارودی و یوسفعلی میرشکاک همراه با تعدادی از شاعر جوان کانون‌های ادبی فرهنگسراهای تهران از میهمانان این بخش هستند.

در حاشیه این نشست نیز نمایشگاهی از آثار مکتوب و چند رسانه‌ای مرتبط با خیام شناسی، فردوسی شناسی، رباعیات خیام و شاهنامه فردوسی برپا می‌شود.

نشست «از توس تا نشابور» از سلسله برنامه‌های ساختارشناسی ادبیات پارسی است که به همت مدیریت آفرینش‌های ادبی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، از ساعت 18 پنجشنبه 26 اردیبهشت ماه در باغ موزه هنر ایرانی واقع در میدان تجریش، خیابان دربندی، چهار راه دکتر حسابی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها