سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۷
اعضای کتابخانه قدیریان به بازدید کتابخانه ملی می‌روند

کتابخانه شهید قدیریان در بهار سال جاری برنامه‌های فرهنگی متعددی در راستای توسعه فرهنگ مطالعه برگزار می‌کند. برنامه بازدید اعضا از کتابخانه ملی از اقدامات این مرکز در 30 اردیبشهت ماه است.-

لیلا برجاسی‌ایدلو، رییس کتابخانه شهید قدیریان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، طرح جمع‌آوری کتاب‌های اهدایی مراجعان را از برنامه‌های این کتابخانه عنوان کرد و گفت: برنامه «مسافر شهر کتاب» براي نخستین‌بار در اردیبهشت ماه در کتابخانه شهید قدیریان برگزار می‌شود.

وی درباره معرفی و نقد تکنیکی کتاب که از  برنامه‌های این مرکز به شمار می‌آید، توضیح داد: برنامه «گشتی در ساحل مطالعه» با عنوان «نشر امروز» پایان هر ماه به معرفی یک کتاب در زمینه‌های متنوع و از طریق ضمیمه روزنامه همشهری محله منطقه یازده می‌پردازد. 

رییس کتابخانه شهید قدیریان بازدید از مراکز نشر و کتابخانه عمومی در سطح شهر را از دیگر اقدامات این کتابخانه دانست و توضیح داد: در طرحی با عنوان «همیار کتابدار» که 30 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، اعضای فعال این کتابخانه می‌توانند از کتابخانه ملی ایران بازدید داشته باشند. این اقدام با هدف آشنایی علاقه‌مندان با روند کار کتابخانه ملی و خدمات رسانی کتابخانه‌ای انجام می‌شود. 

برجاسی‌ایدلو تجلیل و رونمایی از تابلوی کتابخانه شهید قدیریان را از برنامه‌های طرح «مسافر شهر کتاب» دانست که دوم خرداد همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر اجرا خواهد شد. در این طرح ضمن تجلیل از اعضای خانواده شهید منصور قدیریان، بر موضوع سبک زندگی و ترویج فرهنگ اخلاق عمومی تاکید می‌شود. معرفی کتابخانه و خدماتی که اکنون این مرکز به مراجعه کنندگان ارایه می‌دهد، از دیگر اهداف این مراسم‌اند.

وی در پایان درباره برنامه عضویت در کتابخانه‌های عمومی تهران اعلام کرد: برنامه «مسافر شهر کتاب» با عنوان «کتاب، سایبان شهر» از 12 تا 22 اردیبهشت ماه اجرا شد. بر اساس این طرح علاقه‌مندان می‌توانستند با تخفیف 50 درصدی به عضویت کتابخانه‌های عمومی شهر تهران درآیند. کتابخانه شهید قدیریان در این طرح کتابچه «کتابخانه عمومی تهران "پورتال، نرم افزار،‌ خدمات"» را برای آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان با کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به اعضای جدید اهدا می‌كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها