جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷
«ژانرهای سینمایی» به آخرین روز نمایشگاه رسید

کتاب «ژانرهای سینمایی؛ از شمایل شناسی تا ایدئولوژی» نوشته بری کیت گرانت با ترجمه شیوا مقانلو به آخرین روزهای بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران رسید.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «ژانرهای سینمایی؛ از شمایل شناسی تا ایدئولوژی» پنج فصل دارد که به ترتیب عبارتند از «رویکرد به ژانرهای سینمایی»، «ژانر و جامعه»، «ژانر و مقوله تالیف سینمایی»، «ژانر و بازنمایی» و «موخره: خارج از مرزهای هالیوود». 

در بخشي از مقدمه اين كتاب مي‌خوانيم: «فيلم‌هاي ژانري به زبان ساده، فيلم‌هاي تجاري بلندي‌اند كه از راه تكرار و تنوع بخشي، داستان‌هايي آشنا را با شخصيت‌هايي آشنا و در موقعيت‌هايي آشنا تعريف مي‌كنند. سينماي مردم پسند اغلب از فيلم‌هاي ژانري تشكيل شده است؛ همان نوع فيلم‌هايي كه بيشترمان تماشا مي‌كنيم، چه در سالن‌هاي سينما و چه در منزل بر روي دي وي دي و نوارهاي ويديويي. فيلم‌هاي ژانري در طول تاريخ سينما بدنه اصلي كنش فيلمسازي را تشكيل داده‌اند، چه در هاليوود و چه در سينماهاي ملي سراسر جهان.» 

«ژانرهاي سينمايي؛ از شمايل شناسي تا ايدئولوژي» نوشته بري كيت گرانت و ترجمه شيوا مقانلو با شمارگان هزار و 100 نسخه، 179 صفحه و بهاي هشت هزار تومان از سوي انتشارات بيدگل روانه كتابفروشي‌ها شده است. 

نشر بیدگل در نمایشگاه کتاب در شبستان، راهروی 27 غرفه 7 واقع است. نشر بيدگل همچنين كتاب‌هايي چون «كافكا: به سوی ادبیات اقلیت» اثر مشترک ژیل دلوز و فیلیکس گتاری را با ترجمه حسین نمکین براي نخستين بار در بيست و ششمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران ارايه كرده است. 

«مکالمات فرانسوی»، «مطالعات سینمایی»، «روی پله‌های کنسرواتوار»، «بونوئلی‌ها» و «فرشتهٔ فناکننده» نام برخي از ترجمه‌هاي شيوا مقانلو هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط