چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۳
نقد «شکسپیر زمان ما» در نمایشگاه كتاب

نقد و بررسی کتاب «شکسپیر زمان ما» نوشته یان کات با ترجمه رضا سرور فردا (پنجشنبه، 19 اردیبهشت) در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این نشست با حضور قطب‌الدین صادقی، فرشید ابراهیمیان، رضا بابک، سعید پورصمیمی و مهبود مهرنوش در سالن اصلی سرای اهل قلم،‌ ساعت 17 برگزار می‌شود.

«شکسپیر معاصر ما»‌ نوشته یان کات و ترجمه رضا سرور است. نشر «بیدگل» این کتاب را در ۵۲۹ صفحه، با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و به بهای ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان منتشر کرده است.

یان کات (۱۹۱۴-۲۰۰۱) نظریه‌پرداز و منتقد تاثیرگذار لهستانی است که با کتاب «شکسپیر معاصر ما» به شهرت جهانی رسید. او سال‌ها در سمت منتقد و دراماتورژ در اروپا فعالیت کرد و آثاری از مولیر و مروژک را در مقام کارگردان روي صحنه برد. کات در سال ۱۹۶۶ به آمریکا مهاجرت کرد و در دانشگا‌های ییل و برکلی به تدریس تئاتر و نقد ادبی پرداخت. از دیگر آثار او می‌توان به «تناول خدایان»، «خاطره بدن» و «غرش متن» اشاره کرد.

رضا سرور، مترجم کتاب در مقدمه‌اش اشاره می‌کند که دو سال برای ترجمه این کتاب وقت صرف کرده. حاصل کار او ترجمه‌ای روان و خوشخوان است و خواننده به‌خوبی می‌تواند متوجه این نکته شود که مترجم به‌هیچ‌وجه فردی بیگانه با جهان تئاتر نبوده.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت برپاست. سرای اهل قلم در نیم‌طبقه شبستان واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها