دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹
سادین: «حجر» همواره مورد توجه شیعیان است

مدیر فروشگاه‌ها و نمایشگاه موسسه بوستان کتاب قم درباره عرضه کتاب «حجر بن عدی» در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: کتاب «حجر بن عدی» یکی از جمله آثاری است که در این نمایشگاه ارایه کردیم و از زمان اهانت به بارگاه این صحابی پیامبر(ص) توسط وهابیون تکفیری در سوریه، اثر حاضر از پرفروش‌ترین کتاب‌های بوستان کتاب در نمایشگاه به شمار می‌آید. در واقع، حجر بن عدی همواره مورد توجه شیعیان است.

حسن سادین در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که در مدت 36 ساعت بیش از 50 نسخه از کتاب «حجر بن عدی» به فروش رفته است، اظهار کرد: کتاب «حجر بن عدی» یکی از آثار مجموعه «آشنایی با اسوه‌ها» محسوب می‌شود که درباره صحابه پیامبر اسلام(ص) و حضرت علی(ع) نوشته شده است.

وی ادامه داد: محتوای این نوشتار به شناخت اجمالی حجر بن عدی،‌ حوادث تاریخی که برای او رخ دادند، جنگ‌هایی که وی امام علی(ع) را همراهی کرد، رشادت‌های او در ایام فتنه معاویه، شهادت و شهادتگاه حجر و رویارویی حجر بن عدی با مغیره می‌پردازد.

به گفته سادین، در بخشی از این اثر آمده است: «حجر بن عدی یکی از یاران فداکار و انقلابی علی(ع) که در جنگ‌های جمل و صفین حضور داشت و از فرماندهان شجاع لشکر مسلمانان پس از شهادت امام اول شیعیان بود و پیوسته از هواداران ولایت به شمار می‌آمد، در سال 51 هجری قمری دستگیر و به دمشق اعزام شد و به دستور معاویه به شهادت رسید. محل شهادت و مدفن او «مرج العذرا» است.»

کتاب «حجر بن عدی» را حجت‌الاسلام جواد محدثی به رشته تحریر درآورده است. چاپ پنجم این اثر در 64 صفحه و به بهای 130 هزار ريال در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط