یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲
تامارا باخ جایزه کتاب کودکان و نوجوانان کاتولیک را برد

تامارا باخ، نویسنده آلمانی به عنوان بیست و چهارمین برنده جایزه کتاب کودکان و نوجوانان کنفرانس اسقف های آلمان برگزیده شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این نویسنده جایزه خود را در مرکز کلیسای کاتولیک در شهر اشتوتگارت دریافت کرد.
 
هیات داوران این جایزه به ریاست روبرت برام کتاب «چیزی که از تابستان باقی مانده» اثر باخ را از میان 233 عنوان کتاب از 70 انتشاراتی برگزیدند. این رمان 144 صفحه ای داستان شخصیتی به نام لوییز را در یک تابستان روایت می کند. 

تامارا باخ متولد 1976 در لیمبورگ و هم اکنون ساکن برلین است. او در رشته های زبان و ادبیات آلمانی و زبان و ادبیات انگلیسی تحصیل کرده و در کنار تحصیل به نوشتن آثار تلویزیونی و قطعات نمایشی کودکانه می پرداخت. او سال 2002 موفق شد تا برای نخستین کتابش با عنوان «دختر مارس» به عنوان اثری که هنوز منتشر نشده، جایزه کتاب کودکان و نوجوانان اولدنبورگ را ببرد. وی سال 2004 جایزه ادبیات کودکان و نوجوانان آلمان را نیز به خود اختصاص داد. 

جایزه کتاب کودکان و نوجوانان کاتولیک یک جایزه ادبی مربوط به کنفرانس اسقف های آلمان است که از سال 1979 اهدا می شود و پنج هزار یورو ارزش دارد. در سال 2012 آنه لائوره بوندوکس برای کتاب «زمان معجزه» با این جایزه مورد تجلیل قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها