شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰
«کشف الغرائب یا رساله‌ی مجدیه» را نشر آبی به نمایشگاه آورد

نشر آبی با بیش از 30 عنوان کتاب به بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آمده است. «کشف الغرائب یا رساله‌ی مجدیه»، «محمدعلی‌میرزا ولیعهد و محمدعلی‌شاه مخلوع»، «مشروطه در تصویر» و «چنگیزخان (طوفان برخاسته از شرق)» برخی کتاب‌های عرضه شده از سوی این انتشارات در نمایشگاه کتاب است.-

مدیر انتشارات آبی به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیش از 30 عنوان کتاب حضور داریم. چاپ نخست «کشف الغرائب یا رساله‌ی مجدیه» نوشته حاج میرزا محمدخان مجدالملک سینکی با تصحیح، پیشگفتار و توضیحات ایرج امینی و ناصر مهاجر جدیدترین اثر نشر آبی در نمایشگاه کتاب به‌شمار می‌رود.

محمدحسن طباطبایی درباره این کتاب توضیح داد: «کشف الغرائب یا رساله‌ی مجدیه» اثری انتقادی درباره وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نیمه نخست پادشاهی ناصرالدین‌شاه به‌شمار می‌رود که از سوی مجدالملک از وزرای عصر ناصری نوشته شده است.

وی افزود: «محمدعلی‌میرزا ولیعهد و محمدعلی‌شاه مخلوع (55 سند تازه چاپ)» به‌کوشش ایرج افشار و «مشروطه در تصویر» مجموعه‌ای از عکس‌های آن دوران، همچنین «زندگی سیاسی و اجتماعی حاج‌آقا رفیع (قائم مقام‌الملک)» به‌همت مسعود رفیع از دیگر کتاب‌های تاریخی این انتشارات در نمایشگاه کتاب به‌شمار می‌روند.

طباطبایی با اشاره به کتاب‌های پرفروش این انتشارات افزود: «چنگیزخان (طوفان برخاسته از شرق)» نوشته روبرت مارشال و ترجمه فروزنده برلیان (جهانشاهی)، «سیر استعمار انگلیس در ایران» به‌قلم ایرج کیا، «بحرین یادی از آن استان آشنای گمشده» نوشته فریدون زندفر و چاپ دوم «ایران پرتلاطم» به‌قلم «سرالدون گریفیث» با ترجمه فرید جواهرکلام که تحلیلی بر اتفاق‌های ایران معاصر تاکنون است، از کتاب‌های پرفروش نشر آبی به‌شمار می‌روند. 

وی ادامه داد: همچنین چاپ چهاردهم کتاب «نیک‌اختر» به‌قلم ایرج پزشکزاد و «نقش گروه فشار اسرائیل در سیاست خارجی آمریکا» نوشته «جان میرز هایمر» و «استفن والت» با ترجمه مهدی احساسی، عنوان دو کتاب دیگری است که در نمایشگاه عرضه و فروش خوبی داشته‌اند. 

مدیر انتشارات آبی درباره وضعیت نمایشگاه امسال گفت: در روزهای نخست نمایشگاه استقبال مردم زیاد نیست و در چند روز آینده افزایش خواهد یافت. فروش کتاب‌ها نیز به‌دلیل بهای بالای برخی کتاب‌ها کم است. در هر حال امیدوارم امسال نیز مانند سال‌های گذشته نمایشگاه روزهای خوبی داشته باشد.

انتشارات آبی در شبستان اصلی ناشران عمومی، راهرو پنج، غرفه سه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران واقع شده است.

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها