یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
جلد چهارم «آموزش داستان‌‌نویسی پیشرفته» منتشر می‌شود

چهارمین جلد از کتاب «آموزش داستان‌‌نویسی پیشرفته» به قلم ابوالفضل درخشنده، به آموزش داستان‌نویسی بر مبنای خاطرات دفاع مقدس پرداخته است.-

ابوالفضل درخشنده که تدوین این اثر را بر عهده داشته است، به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: «آموزش داستان‌‌نویسی پیشرفته» حاصل دوره ده‌ترمی کلاس‌های داستان‌نویسی است که چهار سال به‌طول انجامید و دوره نخست آن اسفند‌ماه سال 91 به‌ پایان رسیده بود.

وی درباره ویژگی‌های کتاب «آموزش داستان‌‌نویسی پیشرفته» توضیح داد: این کتاب 40 سرفصل آموزشی دارد که بر پایه خاطرات دفاع مقدس نوشته شده است. سرفصل‌های کتاب به نام آثار شناخته شده ادبیات دفاع مقدس مانند «رقص در دل آتش» و «شطرنج با ماشین قیامت» نام ‌گرفته است.

این داستان نویس حوزه دفاع مقدس در باره دیگر ویژگی‌های کتاب افزود: انواع زبان روایت خاطره، کاربرد‌های عنصر مکان در خاطره‌نویسی، زمان و زبان روایت خاطره، سرفصل‌هایی از این کتاب است. در هر بخش از این کتاب نمونه داستان‌هایی از داستان‌نویسان خوش‌قلم اما گمنام مانند فاطمه کوه‌خضری و اشرف چیره‌دست آورده شده است.

به گفته درخشنده جلد چهارم «آموزش داستان‌‌نویسی پیشرفته» را انتشارات حدیث قلم با شمارگان هفت‌هزار نسخه در 110 صفحه و قطع رقعی منتشر خواهد کرد.

«آموزش داستان‌‌نویسی پیشرفته» مجموعه‌ای‌ ده‌جلدی است که سه جلد پیشین آن را هم انتشارات حدیث قلم منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها