سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
ارایه «نفس‌الامر در فلسفه اسلامی» در نمایشگاه کتاب

کتاب «نفس‌الامر در فلسفه اسلامی» تالیف محمد‌علی اردستانی با هدف تبیین تحلیل، سنجش و بررسی مهمترین تفاسیر نفس‌الامر و همچنین بیان آموزه‌های برگزیده درباره نفس‌الامر به نگارش درآمده است. این کتاب از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آن‌چه در این کتاب مورد تفسیر و تحلیل قرار می‌گیرد، نفس الامر و واقع است که اندیشمندان و حکیمان، همیشه خود را پی‌جوی آن می‌دانند و ملاك درست شناخت صحیح، مطابقت با آن است.
 
نویسنده این کتاب اعتقاد دارد که «ملاک شناخت صحیح، غیر از معیار شناخت صحیح است. بحث از معیار و محک شناخت صحیح، از مباحث اختصاصی شناخت‌شناسی است. مسایل مربوط به شناخت از اساسی‌ترین موضوعات تفکر بشری بوده و هست.» 

در فصل نخست این کتاب، مبادی تصوری و تصدیقی معرفی شده و در فصل دوم تفاسیر نفس الامر( تبیین تحلیلی و سپس سنجش و بررسی مهم‌ترین تفسیرها ) به نگارش در آمده‌اند و در نهایت در فصل سوم، مطلق واقعیت (واقعیت عام و بیان پایانی در آشکارسازی و تبیین نفس‌الامر) ذکر شده است. 

چاپ نخست کتاب «نفس‌الامر در فلسفه اسلامی» با شمارگان 500 نسخه، در 360 صفحه و به بهای 15 هزار تومان از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است. 

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 11 تا 21 اردیبهشت 92 در مصلای امام خمینی (ره) میزبان دوستداران کتاب خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط