یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۸
طاهره ایبد داستان‌هایش را به نمایشگاه کتاب آورد

طاهره ایبد، نویسنده کودک و نوجوان با سه كتاب «اوضاع قاراشمیش می‌شود» برای نوجوانان و دو مجموعه «عروسيه عروسيه» و « يه قول دو قول» براي مخاطب كودك به نمايشگاه کتاب امسال آمده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ایبد درباره كتاب «اوضاع قاراشمیش می‌شود» گفت: این داستان درباره بازنشستگی عمو نوروز و وقایعی است که براساس آن در شهر قصه رخ می‌دهد و مردم شهر را با خود درگیر می‌کند.

نویسنده‌ کتاب «مدرسه‌ی آدم‌سازی» ادامه داد: مردمان شهر در این داستان بسیار سنتی هستند و ارتباط تنگاتنگی میان آن‌ها و عمو نوروز وجود دارد، اما تمام مشکلات از جایی آغاز می‌شود که عمو نوروز داستان ما تصمیم می‌گیرد بازنشسته شود و این تقاضای بازنشستگی می‌تواند وضعیت شهر را به هم بریزد.

ایبد همچنین افزود: پس از بازنشستگی عمو نوروز پیر داستان، عمو نوروز تازه و جوان از راه می‌رسد، ولی این عمو نوروز با عمو نوروز پیشین تفاوت‌های بسیار دارد. او از تلفن همراه و وسایل الکتریکی استفاده می‌کند و این کارها تمام مناسبات پیشین شهر و ارتباط میان مردم را با عمو نوروز به هم می‌ریزد. 

ايبد درباره كتاب‌‌هاي دیگرش که در نمايشگاه ارایه می‌شود، نیز توضیح داد: دو مجموعه ديگر براي مخاطب كودك با نام‌هاي «عروسيه عروسيه» از انتشارات دانش‌‌‌‌نگار و «يه قول دو قول» از انتشارت به‌نشر، کتاب‌های دیگر من هستند که در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شوند.
 
اين نويسنده كودك و نوجوان اظهار كرد: كتاب «يه قول دو قول» مجموعه‌اي شامل 100 داستان طنز است كه براي سومين بار و با ظاهري متفاوت تجديد چاپ مي‌شوند.
 
طاهره ایبد، نویسنده کودک و نوجوان، متولد شیراز است. او تاکنون در 12 جایزه و جشنواره ادبی برگزیده و دارای رتبه شده است. از کتاب‌های او می‌توان به «الم شنگه»، «دور گردون» ، «کاش آدم بزرگ‌ها نی نی شوند» اشاره کرد.

«شیشه‌های شکسته»، «خروس جنگی»، «باغچه توی گلدان»، «آخرین نامه»، «به هوای گل سرخ» و غیره اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط