دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴
60 راهکار برای بهبود تمرینات قدرتی در یک کتاب

کتاب «بهینه‌سازی تمرینات قدرتی» تالیف مشترک استیون فلک و ویلیام کریم که به تشریح روش‌های انجام دوره‌ای تمرینات یک مجموعه ورزشی می‌پردازد، از سوی انتشارات حتمی منتشر و در بیست‌ و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارایه خواهد شد.-

نعیما خواجوی، مترجم و ویراستار این اثر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این باره اظهار کرد:‌ این کتاب از هشت بخش تشکیل شده که فصل پایانی، اصلی‌ترین قسمت آن است. 

وی با بیان این‌که بهینه‌سازی تمرینات قدرتی دارای جنبه‌های علمی و عملی است،‌ افزود:‌ حدود 60 راهکار برگرفته از پژوهش‌های علمی و عملی در این کتاب گرد‌آوری شده‌اند و محتوای اصلی آن، مرور روش‌های غیرخطی کردن تمرینات قدرتی است که در اکثر رشته‌های ورزشی کاربرد ویژه‌ای دارد. 

مربی‌ سابق تیم فوتبال امید ایران انجام تمرینات دوره‌ای را برای بالا بردن آمادگی جسمانی ورزشکاران رشته‌های مختلف به ویژه ورزش‌هایی که مبتنی بر قدرت بدنی بازیکنان است، ضروری دانست و اضافه کرد: محققان بزرگی تاکید زیادی بر انجام روش‌های خطی در جلسات تمرینی داشتند اما در این کتاب با استناد به پژوهش‌های علمی، کارایی روش غیرخطی به عنوان جایگزین مناسبی برای شیوه‌های خطی، مطرح شده است. 

خواجوی افزود: بهینه‌سازی تمرینات قدرتی از 200 صفحه تشکیل و باهمکاری خانم‌ها تهمینه و تینا تهرانی و همچنین جلیل عطایی ترجمه شده‌ است. قرار بود این اثر سال گذشته منتشر شود که مراحل ویرایش و انتشار آن به امسال موکول شد و امیدوارم که در نمایشگاه بیست و ششم به علاقه‌مندان کتاب‌های ورزشی ارایه شود. 

بيست‌ و ششمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از 11 تا 21 ارديبهشت ماه در مصلاي امام خميني (ره) برپا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط