دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳
«عکاسی با فرمت Raw» منتشر شد

کتاب «عکاسی با فرمت Raw» نوشته «کوین ال موس» و ترجمه علی تهرانی از سوی انتشارات آوند دانش منتشر شد. در این کتاب روش‌های مختلف کار با فرمت Raw در عکاسی دیجیتال شرح و توضیح داده شده است.-

تهرانی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: تمرکز این کتاب بر مبحث عکاسی با فرمت Raw است. این فرمت چندین سال است که وارد حوزه عکاسی شده و شرکت‌های مختلف هرکدام ورژن خاص خود را از  آن دارند. 

وی افزود: فرمت Raw تقریبا شبیه فیلم خام عکاسی است.در این کتاب ضمن بیان روش‌های مختلف کار با این فرمت، توضیح داده شده که می‌توان این فرمت را با ترفندهای دیجیتال آن‌گونه که دلخواه عکاس است، پردازش کرد. مانند فیلم خام که توسط عکاس کارهای بسیاری روی آن در تاریکخانه انجام می‌گرفت. 

تهرانی در پایان ضمن بیان آن‌که در فارسی کتابی به جامعیت این اثر در شرح قابلیت‌های مختلف فرمت Raw منتشر نشده است، گفت: این کتاب به دلیل برخی واژگان تخصصی بیشتر برای دانشجویان عکاسی، سینما، گرافیک و معماری مناسب است، اما می‌تواند مخاطب عمومی هم داشته باشد. 

«عکاسی با فرمت Raw» نوشته کوین ال موس و ترجمه علی تهرانی با شمارگان دو هزار نسخه، 293 صفحه و بهای 25 هزار تومان از سوی انتشارات آوند دانش روانه کتابفروشی‌ها شده است. 

این کتاب پنج بخش و 14 فصل دارد. بخش‌های پنجگانه کتاب به ترتیب عبارتند از «گام نهادن در کار»، «روانه کاری مدیریت تصویر با استفاده از بریج»، «کار با تصاویر Raw»، «فتوشاپ روند کاری پردازش – تصویر» و «ده‌تایی‌ها». 

همچنین عناوین فصل‌های یک تا چهار در بخش اول به ترتیب عبارت است از «شناخت بریج، Camera raw و فتوشاپ»، «آشنایی با Raw»، «به کار گیری مدیریت رنگ» و «روند کاری برای پردازش تصویر». 

«گردشی در بریج» و «مدیریت تصاویر» نام فصل‌های دیگر کتاب در بخش دو است. فصول هفتم، هشتم و نهم کتاب در بخش سوم نیز این سرفصل‌ها را با خود دارند: «درک اکسپوژر و رنگ»، «آشنایی با camera raw» و «پردازش تصاویر raw». 

فصول 10، 11 و 12 در بخش چهارم کتاب نیز به ترتیب «تنظیم رنگ و تون در فتوشاپ»، «ویرایش تصویر» و «آماده سازی تصویر برای خروجی» نام دارند. 

دو فصل انتهایی کتاب، یعنی 13 و 14 که زیرمجموعه بخش پنجم هستند که  از بخش‌هایی چون «راه‌های بهبود تصاویر و به نمایش گذاشتن کارها» و «10 فیلتر بزرگ فتوشاپ»تشکیل شده‌اند. 

این کتاب از مجموعه کتاب های «دامیز» به شمار می‌آید.

نویسنده کتاب «کوین ال موس» عکاس، نویسنده، متخصص در عکاسی دیجیتال، وب، کامپیوترهای خانگی و آموزگار فتوشاپ است. این هنرمند را به عنوان متخصص در ترکیب عکاسی سنتی با کامپیوتر و فن‌آوری دیجیتال می‌شناسند. 

از دیگر کتاب‌های این نویسنده می‌توان به «فتوشاپ سی اس 2»، «عکاسی دیجیتال برای دامیز» و «50 تکنیک سریع دوربین دیجیتال» است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط