شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷
انتشار «مذاكرت و مناظرات» به قلم نماينده مجلس خبرگان رهبری

كتاب «مذاكرت و مناظرات: تحليل و بررسي هفتاد مورد از اعتقادات مذهب شيعه» نوشته آيت‏الله سيدعلي شفيعي، از استادان خارج فقه و اصول حوزه علميه خوزستان و نماينده مجلس خبرگان رهبری، از سوي انتشارات ناجي جزايري قم منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اين كتاب، شامل برخي مناظرات و مذاكراتی است كه ميان آيت‏الله شفيعي و افرادي از پيروان مذاهب ديگر صورت گرفته و برخي هم استدلال‌هايي است كه در پاسخ به سوال‌ها و پرسش‌هاي جواناني ارایه شده كه تحت تاثير يا ترس و هراس سايت‌هاي خبري و ماهواره‌اي قرار گرفته‏اند.

اين كتاب از 15 بخش تشكيل شده است و به بررسي و تحليل هفتاد اعتقاد شيعه مي‌پردازد. گفت‌وگو در مسجد النبي (تحليل مسأله ازدواج موقت در اسلام)، ارسال نامه از آمريكا، جواني كه از خارج كشور آمده بود، مذاكره پس از نماز مغرب و عشاء، حمله خليفه دوم به خانه علي(ع) و زهرا(س) و آتش زدن اين خانه، جوان اهل سنت كه به مذهب تشيع روي مي‌آورد، جواني در مسجد، آيا شيعيان قرآن را تحريف شده مي‌دانند؟، موضوع عيد غدير و حضور 120 هزار صحابي، سؤال و جواب پس از نماز مغرب و عشاء، وصلت پيامبر(ص) و امامان شيعه با خلفاء و اتباع آنان، آيا امامان شيعه مردگانند؟، در مسجد الحرام و در منزل (سؤالات هفت‌گانه) عنوان‌ این فصل‌های این کتابند..

آيت‏الله شفيعي در اين كتاب به بررسي شبهات و تبیین موضوعاتی مانند ازدواج موقت، فلسفه عزاداري امام حسين(ع)، مسأله تقيه، حديث لوح اخضر، علت غيبت امام زمان(عج)، فلسفه زيارت، مردگان و اهل قبور، فلسفه دعا، بوسيدن ضريح‌ها و در و ديوار حرم‌ها، تفاوت خلافت و امامت، عشره مبشره، حقانيت شيعه، مسأله موهوم تحريف قرآن، لزوم شناخت امام، مسأله بيعت، بيعت امام علي(ع) با خليفه اول و رداي نمازهاي یوميه پاسخ داده است.

نويسنده در مقدمه كتاب مي‌نويسد: «چاپ و نشر انواع و اقسام كتاب‌ها به زبان‌هاي مختلف، پخش و توزيع منشورات و كتاب‌هاي ضلال ميان مسلمين و به خصوص ميان زائران خانه خدا در مكه و مدينه در ايام حج و عمره به صورت رايگان، انتشار روزنامه‌ها و مجله‌ها در تيراژ وسيع، برنامه‌‌هاي گوناگون راديويي و تلويزيوني، اعزام خطباء و مبلغان گمراه و گمراه كننده... در جهت متزلزل كردن عقيده‌ها و علاقه‌هاي ديني مردم، اين‌ها همه و همه گوشه‌هايي از فعاليت‌هاي دشمن عليه عقايد مقدس اسلامي مذهبي بندگان خداست كه روز به روز در حال افزايش و گسترش است... كتابچه‌اي كه در پيش‌رو داريد گوشه‌اي از يك كار فرهنگي و عقيدتي است در برابر كارهاي دشمنان دين و مذهب.»

نخستین چاپ كتاب «مذاكرت و مناظرات» با شمارگان یک هزار نسخه، در 168 صفحه و به بهای 50 هزار ريال از سوی انتشارات ناجی جزایری روانه بازار كتاب فرهنگ و دين شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط