شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲
نگاهی تازه به ماجرای صلح امام حسن(ع) به نمایشگاه کتاب می‌رسد

رمان «حاء. سین. نون» تازه‌ترین اثر داستانی سیدعلی شجاعی در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود. وی که در این کتاب به زندگی امام حسن(ع) پرداخته، گفت که این داستان از نگاه یاران آن حضرت بیان شده و محور اصلی آن تمرکز بر ماجرای صلح حضرت امام حسن(ع)است؛ ماجرایی در آن زمان نه تنها به یک مسامحه شبیه نبوده، بلکه موقعیت پیروزمندانه‌ای را برای ایشان رقم زده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نویسنده این کتاب عنوان کرد: «حاء. سین. نون» بیشتر به 11 سال پایانی زندگی امام، شامل امیری، صلح و شهادت ایشان پرداخته است.

شجاعی افزود: کتاب از 16 فصل تشکیل شده است که 15 فصل آن داستان صلح امام حسن (ع) را از دو جبهه روایت می‌کند. به این‌گونه که یک فصل از دید یاران امام و فصل بعدی از نگاه دشمنان و یاران معاویه به این مقوله نگاه می‌کند. 

این داستان‌نویس جوان اضافه کرد: در سایر کتاب‌هایی که تاکنون از زندگی ائمه به صورت داستان چاپ شده است، به جبهه موافق و تعاریف صرف از دید یاران ائمه پرداخته است، اما در این داستان سعی داشتم که با رویکردی دوگانه به داستان صلح بپردازم که در نهایت نشان می‌دهد صلح امام حسن (ع) در آن برهه از زمان یک پیروزی محسوب می‌شود، نه یک مسامحه.

کتاب «حاء. سین. نون» در 164 صفحه با بهای هشت هزار تومان از سوی انتشارات «نیستان» به بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد آمد.

نمایشگاه کتاب تهران، امسال از 11 تا 21 اردیبهشت در مصلای تهران برگزار می‌شود.

از سیدعلی شجاعی پیش از این رمان «فصل شیدایی لیلاها» و مجموعه داستان‌ «فرشته‌ها قصه ندارند بانو!» و «عاشقی به وقت کتیبه‌ها» از سوی کتاب نیستان منتشر شده است. «ستاره‌هایی که خیلی دور نیستند» نیزنام دیگر اثر داستانی این نویسنده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها