یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
«کهگیلویه و ایلات آن» از سوی نوید شیراز در راه نمایشگاه کتاب

انتشارات نوید شیراز با بیش از 40 عنوان کتاب مانند «کهگیلویه و ایلات آن»، «یادداشت‌های ماندگار»، «فرهنگنامه عکس ایران» و «پرونده» به بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌آید.-

مدیر انتشارات نوید شیراز به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره حضور در نمایشگاه کتاب تهران گفت: این انتشارات با بیش از 40 عنوان کتاب در حوزه‌های تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم و دانش در نمایشگاه حاضر می‌شود.

داریوش نویدگویی به تازه‌های کتاب حوزه تاریخ این انتشارات اشاره کرد و افزود: «کهگیلویه و ایلات آن» به‌قلم ساسان منصوری درباره تاریخ ایل‌های این سرزمین، «یادداشت‌های ماندگار» از خسرو سعدین که خاطرات تاریخی و سفرنامه‌ای 50 ساله معلمی در جنوب ایران است، دو کتاب از تازه‌های این انتشارات به‌شمار می‌روند.

وی ادامه داد: «فرهنگنامه عکس ایران» به‌کوشش رضا مرادی غیاث‌آبادی، «نگاهی نوین به تاریخ ادبیات ایران و جهان» از کتایون زارع و «پرونده» خاطرات صادق همایونی، قاضی بازنشسته دادگستری از دیگر کتاب‌های جدید انتشارات نوید شیراز در نمایشگاه است.

نویدگویی درباره کتاب‌های پرفروش این انتشارات نیز بیان کرد: مجموعه سه جلدی مصور «کتاب پارسه» که به معرفی تمامی شهرها و روستاهای استان فارس می‌پردازد از کتاب‌های پرفروش این انتشارات است. این کتاب ویژگی‌های تاریخی، جغرافیایی، طبیعی، آداب و رسوم، باورهای دینی و سنتی مردم استان فارس را معرفی می‌کند.
 
وی افزود: مجموعه 6 جلدی کتاب‌های محمد بهمن‌بیگی با نام‌های «بخارای من ایل من»، «طلای شهامت»، «اگر قره‌قاج نبود»، «به اجاقت قسم»، «عرف و عادت در عشایر شیراز» و «تصاویر» از دیگر پرفروش‌های نوید شیراز به‌شمار می‌روند که در نمایشگاه امسال عرضه خواهد شد.

نویدگویی درباره نمایشگاه کتاب گفت: کتاب اساس و پایه تمدن هر ملت است و با وجود این‌که امروزه فناوری باعث گسترش کتاب‌های دیجیتال شده، کتاب‌های کاغذی همچنان جایگاه خود را حفظ کرده‌اند. نمایشگاه کتاب محل مناسبی برای تبلیغ کتاب و جذب سرمایه به حوزه فرهنگ به‌شمار می‌رود، بنابراین برای برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نیاز به مکان مناسب داریم و امیدوارم با استفاده از تجربه مدیران، این امر محقق خواهد شد.

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 11 تا 21 اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها