چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵
ارسال 260 مقاله به دبیرخانه همایش «فلسفه و راه زندگی»

هفدهمین همایش از سلسله ‌همایش‌های سالانه حکیم صدرالمتالهین با عنوان «فلسفه و راه زندگی» اول خرداد برگزار می‌شود. از میان بیش از 260 چکیده مقاله رسیده به دبیرخانه، در نهایت 30 تا 35 عنوان از این مقالات برگزیده و در همایش ارایه خواهند شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مراسم افتتاحیه این همایش با سخنرانی آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای، رییس بنیاد آغاز و در ادامه این مراسم استادانی نظیر دکتر رضا داوری اردکانی و ‌دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی سخنرانی خواهند کرد. 

بنیاد حکمت صدرا هر سال اول خرداد به مناسبت بزرگداشت ملاصدرا یک همایش ملی یا بین‌المللی را برگزار می‌کند. این همایش میعادگاه اهل فلسفه کشور است و هر سال استقبال خوبی از این همایش به عمل می‌آید.

استادان رده اول حوزه فلسفه کشور چون دکتر رضا داوری اردکانی، ‌دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی، ‌دکتر کریم مجتهدی، دکتر غلامرضا اعوانی، دکتر احمد احمدی و آیت‌الله دکتر مصطفی محقق داماد همواره در این مراسم حضور داشته‌اند.

فراخوان مقاله‌های این همایش اواسط دی‌ماه از طریق سایت بنیاد به رسانه‌ها و دانشگاه‌ها و دیگر مراکز ارسال شد. فرصت دریافت چکیده مقالات تا پایان اسفند بود و مهلت ارسال اصل مقالات تا هفته اول اردیبهشت است.

در مجموع بیش از 260 چکیده مقاله تا پایان اسفندماه به دبیرخانه همایش ارسال شدند و پس از ارزیابی از سوی شورای علمی، 150 چکیده مقاله به تایید رسیدند. در روز برگزاری همایش نیز از میان این 150 مقاله حدود 30 تا 35 عنوان از اصل مقالات برای طرح در همایش گنجانده خواهند شد.

هفدهمین همایش از سلسله ‌همایش‌های سالانه حکیم صدرالمتالهین (ملاصدرا) چهارشنبه (اول خرداد) از ساعت 8 تا 19 به میزبانی بنیاد حکمت اسلامی صدرا برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط