دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳
بی‌انصافی برخی بیش از فشار اقتصادی درد‌آور است

محمدحسن روزبه، مدیر مسوول انتشارات آئينه دانش با اشاره به این که به دلیل نوسانات بازار کاغذ تولیدات این مرکز تا 75 درصد کاهش یافته است، گفت: برخی اقلام تولید کتاب وارداتی‌اند، اما تعدادی از مردم و صاحبان مشاغل با بی‌انصافی علاوه بر افزایش غیر منطقی سود، بهای کالاهای غیر وارداتی را هم بالا می‌برند.-

این ناشر کتاب‌های حوزه قانون، آشپزی، تاریخی و روانشناسی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ضمن بیان این مطلب که امسال با حدود 100 عنوان کتاب به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌آید، اظهار کرد: سال گذشته با 200 عنوان کتاب به نمایشگاه آمدیم، اما در سال جاری به دلیل افزایش بهای کاغذ و محدودیت‌های این حوزه با کاهش میزان تولیدات مواجه بودیم و ناچاریم با 100 عنوان کتاب میزبان مخاطبان نمایشگاه باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط ایجاد شده چه رویکردی را در انتخاب آثار و تولید و نشر آن‌ها اتخاذ کرده است؟ گفت: ما نمی‌توانیم تنها برای گردش اقتصادی به تولید و عرضه کتاب‌های عمومی یا بازاری روی آوریم چرا که در این صورت مخاطبان تخصصی خود را از دست می‌دهیم، از این رو ناگزیر شدیم هر دو نوع آثار را با شمارگان بسیار پایین به چاپ رسانیم، به عنوان مثال شمارگان کتاب‌هایمان از پنج هزار نسخه به هزار یا 500 نسخه کاهش یافت.

مدیر مسوول انتشارات آئينه دانش افزود: در فضای کنونی به دلیل افزایش بهای کاغذ کار در حوزه نشر تنها با عشق به این حرفه ممکن می‌شود، چنانچه هدف اقتصادی داشته باشیم، کار در این حوزه اشتباه بزرگی است.
روزبه معتقد است: باوجود شرایطی که در حوزه اقتصاد ایجاد شده است، متاسفانه برخی مردم و فعالان حوزه کتاب، کالاهای خود را با ارز مرجع وارد می‌کنند و با افزودن سود چند برابری به ارز غیر مرجع آن کالا را به بازار می‌آورند یا کالاهای داخلی را که تحت تاثیر نوسانات بین‌المللی نیست نیز با سودهای غیر منطقی عرضه می‌کنند، چنین شرایطی بی انصافی برخی مردم بیش از شرایط و بحران‌های اقتصادی دردآور است.

این ناشر مهم‌ترین کتاب‌های حوزه آشپزی نشر آئينه دانش را مجموعه 20 جلدی کتاب آشپزی عالیجناب اثر تالیفی ـ پژوهشی مهشید امیری، کارشناس صنایع غذایی و مدرس این حوزه معرفی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها