یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
«شاهکارهای هنر ایران» دیجیتالی شد

نسخه الکترونیک کتاب شاهکارهای هنر ایران اثر برجسته پرفسور «آرتور اپهام پوپ» با ترجمه پرویز ناتل‌خانلری از سوی انتشارات علمی، فرهنگی در بیست‌وششمین نمایشگاه کتاب تهران ارایه خواهد شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، «شاهکارهای هنر ایران» از آثار برجسته‌ای است که در شناساندن تنوع هنر ایران (به جز معماری) نگاشته شده است.

نویسنده آن پیش از این کتاب، اثر سترگ خود «سیری در هنر ایران» را نوشته است. به باور عموم منتقدان تاکنون به جامعیت این کتاب، تحقیقی در هنر ایرانیان صورت نگرفته است.

کتاب فوق به طور فشرده، اما جامع به تاریخ هنر ایران و سیر تطوری آن تا عصر صفوی پرداخته و گوشه‌ای از جلوه‌های جمال هنر ایرانی را نمایان کرده است. کتاب «شاهکارهای هنر ایران» برای عموم علاقه‌مندان به هنر، تاریخ، صنایع، فنون و حرفه‌های رایج در ایران مفید و سودمند است.

اجرای خودکار و بدون نیاز به نصب روی رایانه، متن کامل كتاب، امکان تنظیم فهرست کتب بر اساس الگوی دلخواه، امکان یادداشت برداری، گزینش متن، ویرایش و چاپ مطالب مورد نظر، امکان چاپ صفحه یا صفحاتی از کتاب، ارایه امکانات فنی جهت انجام پژوهش‌های موضوعی در کتاب و راهنمای استفاده نرم افزار از جمله امکانات این کتاب الکترونیک است.

کتاب الکترونیک یاد شده در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از سوی انتشارت علمی و فرهنگی عرضه خواهد شد. 

آتور اپهام پوپ در شهر فینیکس ایالت رودآیلند به دنیا آمد. در دانشگاه‌های براون، کرنل و هاروارد در رشته فلسفه تحصیل کرد. در ۱۳۰۴ هجری شمسی به دعوت حسین علاء به تهران آمد و برای مقامات دولتی در مورد هنر ایرانی سخنرانی کرد. 

وی از ۱۳۴۴ با همسرش فیلیس اکرمن در شیراز اقامت کرد و در پی درخواست مکرر از شاه ایران، آرامگاهی برای دکتر پوپ در اصفهان در ساحل زاینده‌رود نزدیک پل خواجو ساخته شد. پوپ و همسرش پس از درگذشت در آن‌جا به‌خاک سپرده شده‌اند. 

«مقدمه‌ای بر هنر ایران»، «معماری ایران»، «شاهکارهای هنر ایران» و «بررسی هنر ایران» در 6 مجلد از جمله آثار منتشر شده پوپ در ایران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها